قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه بیستم آوریل ۲۰۲۲ (سی و یک فروردین ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به افزایش چشمگیر رشد تورم در بریتانیا پرداخته و از بالا رفتن سرسام آور هزینه های قبوض انرژی برای مردم این کشور می گوید. این روزنامه همچنین تاکید دارد که در میان گروه هفت کشور صنعتی، بریتانیا کمترین رشد اقتصادی را شاهد خواهد بود. این روزنامه همچنین در مقاله ای هزینه ها و نیازمندی های اروپا برای کنار گذاشتن گاز روسیه را بر شمرده است و در مقاله ای دیگر از تلاش های شرکت خودروسازی تویوتا برای استفاده از نوع جدید موتورهای هیبریدی دوگانه برای همه گیر کردن بیشتر خودروهای الکتریکی خبر می دهد.

نِزاویسیمایا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه عکس اصلی صفحه نخست خود را به ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اختصاص داده و صحبت های او در خصوص احتمال اعلام شدن نام روسیه به عنوان کشور حامی تروریست را منتشر کرده است. این روزنامه همچنین به انتقاد از کشور مولداوی و رئیس جمهور آن یعنی مایا ساندو پرداخته و می گوید با اینکه این کشور اعلام کرده در جنگ اوکراین می خواهد بی طرف باقی بماند اما پرداخت نکردن بدهی ۷۰۹ میلیون دلاری آن ها به روسیه برای مصرف گاز این کشور چیز دیگری می گوید.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به ادامه خروج مردم اوکراین از شرق این کشور همزمان با ادامه پیشروی نیروهای روسیه در این منطقه می گوید. این روزنامه همچنین در گزارشی معتقد است عدم توافق آمریکا و عربستان در مورد موضوعات مختلف،از جنگ اوکراین گرفته تا نفت و دیگر مسائل امنیتی باعث شده تا روابط این دو کشور به مرحله از هم پاشیدگی نزدیک شود. وال استریت ژورنال همچنین خبر از کاهش ۲۰۰ هزار مشترک سرویس نمایش خانگی نتفلیکس می دهد که این شرکت را به فکر ارائه سرویس های ارزان تر با تبلیغات انداخته است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به ادامه سقوط ارزش پول این کشور یعنی ین نسبت به گذشته پرداخته و تاکید می کند با توجه به هزینه های واردات، این سقوط ادامه نیز خواهد داشت. این روزنامه همچنین از ارسال محافظ های ضد حملات شیمیایی توسط ژاپن به اوکراین در میان شایعات پیرامون حملات شیمیایی احتمالی ارتش روسیه خبر می دهد. جپن تایمز نگاهی نیز به امکان گرفته شدن حق وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد انداخته است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت از انگلیس در پرونده ای به ادامه درگیری بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در خصوص زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به قرنطینه و برگزاری مهمانی در منزلش می پردازد. این روزنامه می گوید با اینکه جانسون در مجلس عوام بریتانیا نیز به همین دلیل عذرخواهی کرد اما از خود دفاع کرده و گفته که نمی خواسته پارلمان را گمراه کند. با این وجود همچنان بسیاری از اعضای محافظه کار مجلس بریتانیا خواهان استعفای جانسون هستند. این روزنامه همچنین انتقاد ترسا می نخست وزیر سابق بریتانیا در خصوص قرارداد آن ها با کشور روآندا برای فرستادن پناهجویانی که به انگلیس آمده اند به این کشور آفریقایی را بازتاب داده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی به نگرانی های این رژیم در خصوص خارج شدن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست گروه های تروریستی خبر می دهد. این روزنامه می گوید با اینکه این قضیه در چند وقت گذشته به نظر امکان پذیر نمی آمد، اما اکنون خبرهایی از آمریکا می رسد که نام سپاه پاسداران از این فهرست خارج خواهد شد. این روزنامه همچنین از درخواست آمریکا از رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به خشونت هایش در بیت المقدس خبر می دهد.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی به انتقاد از عدم صحبت دو نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مورد مسائل زیست محیطی می پردازد. این روزنامه می گوید در حالی که چهار روز دیگر دور دوم انتخابات برای مشخص شدن تکلیف رئیس جمهور بعدی فرانسه از میان مارین لوپن و امانوئل ماکرون برگزار خواهد شد، با توجه به انتقادهای صورت گرفته در خصوص مشخص نبودن مواضع این دو در مورد مسائل زیست محیطی، در مناظره بعدی رودروی آن ها حتما به این مساله مهم نیز پرداخته خواهد شد.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در گزارشی به ادامه کنترل شرایط ویژه کرونایی در شهر شانگهای پرداخته است. این روزنامه با انتشار عکسی جالب از ادامه روند تست گیری از شهروندان این شهر، نوشته که برای اولین بار تعداد بیماران کرونایی مرخص شده از بیمارستان های شانگهای از مبتلایان جدید پیشی گرفته است. این روزنامه همچنین اضافه می کند که در این شهر ۷ مرگ جدید ثبت شده که تعداد مرگ و میر از زمان اوج گیری مجدد کرونا را به ۱۰ نفر می رساند.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست علاوه بر پرداختن به آخرین تحولات اوکراین، در گزارشی به بالا رفتن نگرانی ها در آمریکا در خصوص برداشته شدن کامل محدودیت های کرونایی و اجباری نبودن زدن ماسک حتی در وسایل حمل و نقل عمومی خبر می دهد. این روزنامه همچنین جدیدترین یافته ها در خصوص از بین رفتن مهارت های مختلف در کودکانی که تجربه قرنطینه خانگی را داشتند را به چاپ رسانده و همچنین در گزارش دیگری طولانی شدن بیش از حد محاکمه یکی از اعضای داعش در آمریکا را زیر ذره بین برده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به شهر شانگهای و خیابان های خالی از جمعیت آن اختصاص داده و تاکید می کند مقررات منع رفت و آمد همچنان برای بیشتر گروه ها در این شهر ادامه دارد. این روزنامه همچنین به افزایش ضرب آهنگ رشد اقتصادی چین با اضافه شدن سرمایه گذاری های زیربنایی بیشتر خبر می دهد. گلوبال تایمز همچنین در گزارشی از لو رفتن اطلاعات اسلحه سایبری سی آی ای می گوید.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها