رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه برنامه‌های مدونی در زمان تعلیق برای زنده نگه داشتن جودو داشتیم و در واقع تعلیق را ضربه فنی کردیم گفت: حضور «محمد محمدی‌بریمانلو» در اردوی کوراش هماهنگ شده بود.

 تعلیق را ضربه فنی کردیم/ حضور بریمانلو در کوراش هماهنگ شده بود

به گزارش قدس آنلاین، «آرش میراسماعیلی»  به تشریح شرایط فعلی جودوی ایران در بخش‌های مختلف از جمله سفر مربی ترکیه‌ای به کشورمان، حضور بریمانلو در اردوی کوراش، اردوهای مشترک بین‌المللی تیم ملی جودو و رای دادگاه عالی ورزش پرداخت که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

در ابتدا در خصوص حضور یک هفته‌ای مربی ترکیه‌ای در ایران توضیح بدهید.

«حسین اوزکان» به مدت یک هفته در تهران حضور داشت و بر روند انتخابی‌ها نظارت کرد و سپس اردوی تیم ملی به مدت سه را زیر نظر داشت. وقتی در ترکیه با او توافق کردیم قرار بر این شد تا به ایران آمده تا شرایط و امکانات را ببیند و ما نیز ارزیابی فنی از او داشته باشیم.

در نهایت توافق صورت گرفت؟

میراسماعیلی: تعلیق را ضربه فنی کردیم/ حضور بریمانلو در کوراش هماهنگ شده بود

روز آخر نشستی داشتیم که در موارد مختلف تبادل نظر صورت گرفت و در بخش مالی توافق کردیم. او کارمند کمیته ملی المپیک ترکیه است و باید مجوز حضور در ایران را بگیرد و قرار شد بین یک هفته تا ۱۰ روز جواب نهایی را بدهد. همچنین در مورد سایر موارد توافق کردیم و منتظر هستیم اوزکان اوکی نهایی را به ما بدهد.

بریمانلو برای حضور در اردوی کوراش با شما مشورت کرد؟

صحبتی با هم داشتیم و او بحث حضور در کوراش را مطرح کرد. وی تمایل دارد در بازی‌های آسیایی هانگژو به میدان برود و با ما هماهنگ کرد. تکلیف تعلیق جودو تا دو هفته آینده مشخص می‌شود و اگر رفع تعلیق شدیم به اردو بازمی‌گردد.

بنظر می‌رسد فدراسیون جودو بیش از اندازه به بریمانلو بها می‌دهد.

بریمانلو قهرمان بزرگی است و همواره اولویتش جودو بوده اما ممانعتی برای برنامه‌هایش نخواهیم داشت. این جودوکار هماهنگی کاملی در تمامی زمینه‌ها با فدراسیون دارد و ما نیز حمایت‌های خوبی از بحاظ حقوق، پاداش و سایر موارد از او داشته‌ایم. وقتی درخواست حضور در اردوی کوراش را داد من استقبال کردم.

با این اوصاف سایر نفرات هم می‌توانند به دیگر رشته‌ها بروند؟

ببینید در مجمع و هیات رئیسه تایید کردیم هر ورزشکار ملی و استانی بخواهد به رشته دیگری برود باید درخواست داده و این مساله در فدراسیون و هیات مربوط بررسی می‌شود. جودو پتانسیل بالایی دارد اما دیگر رشته‌ها که به ما نزدیک هستند باید خودشان سرمایه‌گذاری داشته و قهرمان پروری کنند.

بنظر می‌رسد اردوهای بین‌المللی موجب ایجاد انگیزه بین جودوکاران شده است.

میراسماعیلی: تعلیق را ضربه فنی کردیم/ حضور بریمانلو در کوراش هماهنگ شده بود

دقیقه همین است. قبل از عید در اردوی عراق شرکت کرده و مسابقات دوستانه‌ای هم آنجا داشتیم. ملاک اصلی را انتخابی گذاشتیم و چند جودوکار جوان را هم به تیم اضافه کردیم.

طبق تفاهم نامه‌هایی که با کشورهای هم مرز امضا کردیم. سعی داریم در تورنمنت‌هایی که خودشان برگزار می کنند شرکت کرده و اردوی مشترک هم با آنها داشته باشیم.

برنامه‌های بعدی تیم ملی چیست؟

قرار بود به تونس رفته و اردوی مشترک داشته باشیم که تقریبا در فاصله کوتاهی، عراق تورنمنتی برگزار می‌کند که ایران و تونس هم در آن هستند. به همین دلیل زمان اردوی مشترک با تونس تغییر کرد. همچنین دعوتنامه‌ای از روسیه آمد که میزبان مسابقات جایزه بزرگ است و سه جودوکاری که آمادگی خوبی دارند را به‌ همراه «محسن ذکریا» راهی این کشور می‌کنیم.

فدراسیون ترکیه هم از تیم نوجوانان ایران دعوت کرده که خردادماه راهی این کشور شوند. از آنان خواستیم زمان را تغییر بدهد چون امتحانات آخر سال نوجوانان ما خردادماه است. ما نیز از آنها دعوت کردیم به ایران بیایند؛ به خصوص در بخش بانوان حضور تیم ترکیه به بانوان جودوکار ایران کمک زیادی خواهد کرد و منتظر پاسخ آنان هستیم.

تکلیف رای دادگاه عالی ورزش چه شد؟

میراسماعیلی: تعلیق را ضربه فنی کردیم/ حضور بریمانلو در کوراش هماهنگ شده بود

در این زمینه، خود دادگاه عالی ورزش تصمیم گیرنده است و طرف مقابل و ما نمی‌توانیم نظری بدهیم. قرار بود ۲۵ مارس اعلام شود که برای سومین بار، یک ماه تمدید شد. حساسیت‌هایی در پرنده وجود دارد که خود دادگاه می‌خواهد بررسی بیشتری انجام دهد. اگر رای عادلانه و غیر سیاسی باشد، به رفع تعلیق امید زیادی داریم. برنامه‌ها را زمین نگذاشتیم و با تلاش زیاد، تعلیق را ضربه فنی کردیم.

دو حالت وجود دارد، اگر تعلیق ادامه پیدا کند ما همین پلن فعلی را طی می‌کنیم و حتی به مربی ترکیه‌ای نیز این مساله را گفته‌ایم. اگر خدا قسمت کرد رفع تعلیق شدیم، نگاه ویژه می شود و حضور در مسابقات رسمی و اردوهای مشترک ما بیشتر می‌شود. در هر صورت تمام تلاش ما در زمان تعلیق این بود تا جودو را زنده نگه داریم و فکر می‌کنم در این زمینه موفق هم بوده‌ایم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها