با تصمیم شورای عالی امنیت ملی محدودیت‌های فیزیکی مقابل منزل میرحسین موسوی برداشته شد تا یکی دیگر از وعده‌هایی که حسن روحانی داده بود، توسط سید ابراهیم رئیسی به‌انجام رسیده باشد.

شعاری که روحانی داد و رئیسی عمل کرد!

به گزارش  قدس آنلاین ، درهایی که در بن‌بست اختر، محل حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تعبیه شده بودند، از روز گذشته برداشته شده‌اند. مهدی کشت‌دار، سردبیر میزان هم روز گذشته در توییتی گفت: «امروز صبح محدودیت فیزیکی مقابل منزل یکی از سران فتنه در خیابان پاستور تهران، رفع شد. بنا بر شنیده‌های خبرنگار میزان، اصل مراقبت از فرد یاد شده با هدف پیشگیری از هرگونه آسیب به وی یا اقدامات خلاف قانون از سوی او، همچنان برقرار است». خبرگزاری میزان نیز با اعلام این خبر بدون نام بردن از موسوی نوشت: «این محدودیت‌ها در طول سال‌های گذشته با روندی کاهنده ادامه داشت و مشخصاً متناسب با رفتارهای آن‌ها تنظیم می‌شد». خبرگزاری ایرنا، ارگان رسمی خبری دولت نیز در پوشش این موضوع با تیتر کنایی نوشت: کوچه «اختر» باز شد؛ شعاری که روحانی داد و رئیسی عمل کرد.
پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ که با دخالت مستقیم میرحسین موسوی و مهدی کروبی به اعتراضات ساختارشکنانه و فتنه‌انگیز تبدیل شد، محدودیت‌های فیزیکی جهت مراقبت از این افراد در مقابل منازلشان تعبیه شد. این محدودیت‌ها با تصمیم شورای عالی امنیت ملی در این محل‌ها گذاشته شده بود. میزان همچنین افزود که در ماه‌های اخیر این محدودیت‌ها به حداقل رسیده بود و اکنون با برداشته شدن دو در کوچه اختر، رفت‌وآمد برای دیگر ساکنان این کوچه نیز تسهیل می‌شود.
باوجود رفع محدودیت از منزل موسوی، حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی اما در واکنش به انتشار خبر حذف این محدودیت‌ها ادعا کرد: «این اقدام اصلاً اقدام مهمی نیست و من تعجب می‌کنم که چطور برخی رسانه های انقلابی برداشتن درب یک کوچه را دستاورد تلقی می‌کنند».
پیش از این حسن روحانی که به‌نحوی نامزد مورد حمایت کروبی و موسوی هم بود در آغاز دولت خود در سال ۹۲ شعار رفع حصر و کاهش محدودیت برای سران فتنه را مطرح کرده بود اما این اتفاق هیچ‌گاه در دولت او محقق نشد. این محدودیت‌ها با روی کار آمدن رئیسی‌ و دولت سیزدهم، به تدریج و در فضایی غیرتبلیغاتی کاهش یافته و در مدت اخیر کروبی هم با برخی چهره‌های سیاسی دیدار و گعده‌های دوره‌ای داشته است‌. برخلاف حسین کروبی، عباس عبدی فعال سیاسی اما در واکنش به این خبر در توییتر نوشت: «گرچه هنوز محدودیت‌ها از آقایان موسوی و کروبی به‌طور کامل رفع نشده ولی رفتن آقای کروبی به منزل جدیدشان و تغییرات اخیر در منزل آقای موسوی، یک گام بزرگ به پیش است و باید از آن استقبال کرد».

برچسب‌ها