۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 796107

بازار خودرو در فروردین ۱۴۰۱ با رشد قیمتی همراه بود. در این ماه، بازار کالاهای باداوم(خودرو و لوازم خانگی)، ۲٫۷ درصد بازدهی داشت.

نگاهی به بازار خودرو در فروردین ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین، اخبار ضد و نقیض در مورد واردات خودرو، در کنار نوسانات قیمت دلار و ابهام در مذاکرات وین، قیمت خودرو را در بازار با نوسانات معمولا افزایشی مواجه کرده است. در فروردین امسال نرخ انواع خودروی کارکرده نسبت به اسفند افزایشی بود.

در این ماه، بازار کالاهای باداوم(خودرو و لوازم خانگی)، ۲٫۷ درصد بازدهی داشت. همچنین به گزارش مرکز آمار ایران، در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل»(انواع خودرو و تعمیرات آن) در جایگاه سوم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل قرار گرفتند. 

رشد قیمت خودرو در فروردین جدول مقایسه‌ای قیمت ۱۰ خودروی کارکرده پرطرفدار را نیز در ادامه می‌بینید. قیمت خودروها، در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ با هفته منتهی با ۲۱ اسفند سال گذشته، مقایسه شده است. در این فهرست، کوییک دنده‌ای R کمترین و پژو ۲۰۶ SD V۸ بیشترین رشد قیمت را داشته‌اند.

خودرو

بازدهی بازار کالاهای بادوام

بازار کالاهای بادوام(خودرو و لوازم خانگی) در ماه گذشته صعودی بود. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در این گروه، در فروردین ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل ۲٫۷ رشد کرد.

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر  و انتشار اخبار مربوط به آزادسازی هفت میلیارد دلار ارزهای مسدودی ایران قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده؛ اما چند مورد اساسی و مهم بافی مانده است.

در این میان، انتشار اخبار مربوط به آزادسازی بخشی از منابع مالی بلوکه شده ایران در کره جنوبی، توانست قیمت دلار را تا حدودی کاهشی کند؛ اما اثر آن موقت بود.

از سویی دیگر، رشد نقدینگی نیز در کشور همچنان و مذاکرات وین با سرعت ادامه دارد. چندی پیش تسنیم در گزارشی، از افزایش ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی، در سال گذشته خبر داد. برخی کارشناسان معتقدند در سال جاری بازدهی هیچ‌یک از بازارهای مالی به اندازه تورم نخواهد بود.

در مورد خودرو(کالاهای با دوام)، علاوه بر مذاکرات، نوسانات قیمت دلار و ابهام در واردات نیز تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

بازدهی بازارها

منبع: تجارت نیوز

برچسب‌ها