قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه بیست و هفتم آوریل ۲۰۲۲ (هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) + عکس

یواس ای تودی

روزنامه یو اس ای تودی چاپ آمریکا مطلب اصلی صفحه نخست خود را به گزارشی در رابطه با یافته های جدید و مهم دانشمندان در خصوص بیماری آلزایمر اختصاص داده و می گوید با روش های جدید تست خون می توان بسیار راحت تر از گذشته وجود این بیماری را در افراد تشخیص داد. این روزنامه همچنین ابتلای کاملا هریس معاون ریاست جمهوری آمریکا به ویروس کرونا را اعلام کرده و می گوید با اینکه او دو دوز اصلی واکسن و دو دوز کمکی آن را تزریق کرده بوده به این بیماری مبتلا شده اما نکته مهم اینجاست که در چند روز گذشته با جو بایدن تماس نزدیکی نداشته است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در گزارشی آخرین وضعیت این شهر در میان سخت گیری های کرونایی را اعلام کرده است. این روزنامه می گوید بعد از تست گیری مجدد از تمامی شهروندان این شهر ۲۶ میلیون نفری، آمارها نشان از کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان را دارد به گونه ای که فقط ۲۱۷ مورد جدید، تست کرونایشان مثبت شده است. البته شرایط در بین مبتلایان قدیمی تر آنچنان مساعد نیست و تعداد کشته های اخیر کرونایی این شهر به ۱۹۰ مورد رسیده است.

نِزاویسیمایا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه با اختصاص عکس اصلی خود به وادیم کراسوسلسکی رئیس جمهور منطقه خودمختار ترانس‌نیستریا در شرق مولداوی و همسایگی اوکراین، ارتش اوکراین را به انجام حملات موشکی به این منطقه و پایتخت آن یعنی شهر تیراسپل متهم کرده است. این روزنامه همچنین صحبت های اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را نیز منعکس کرده که تاکید داشته در صورت مداخله خارجی در بحران اوکراین پاسخ روسیه رعد آسا خواهد بود. پوتین همچنین نگرانی های حقوق بشری غرب در مورد روسیه را بی اساس خواند و تاکید کرد آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خود مشکلات حقوق بشری دارند که باید به آن رسیدگی کنند.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس در گزارشی به تلاش های مقامات مجلس بریتانیا برای کاهش شدت بالا رفتن هزینه های زندکی مردم این کشور می پردازد. این روزنامه در گزارش خود می نویسد یکی از راه های پیشنهادی مجلس برای دولت و وزیر خرانه داری بریتانیا، کاهش و یا حذف دریافت مالیات از مردم است تا آن ها بتوانند وضعیت خود در میان بالا رفتن هزینه ها را به نحو بهتری مدیریت کنند. این روزنامه همچنین در گزارشی از تبدیل شدن بریتانیا به گرانقیمت ترین مقصد گردشگری جهان در بازه های زمانی تعطیلات خبر می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی در خصوص ایران ادعا می کند با توجه به بعید بودن امضا شدن توافق هسته ای میان ایران و طرف های مذاکره، اسرائیل و آمریکا به دنبال راه های جایگزینی برای متوقف کردن برنامه های اتمی ایران هستند. این روزنامه همچنین به افزایش چشمگیر مراقبت های امنیتی از نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده اش بعد از تهدید به مرگ اخیر او می پردازد.

جِپَن تایمز

روزنامه جِپَن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی صحبت های فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور را بازتاب داده که از ارائه بسته ای اقتصادی برای کنترل تورم در این کشور گفته است. در این بسته اقتصادی، استراتژی ژاپن برای کنترل قیمت حامل های انرژی نیز دیده می شود. این روزنامه همچنین دلیل حادثه غرق شدن قایق تفریحی در منطقه هوکایدو که منجر به کشته شدن چندین ژاپنی شد را خطای انسانی تشخیص داده و همچنین در مقاله دیگری رژه نظامی کره شمالی را اخطاری از طرف کیم جونگ اون لقب داده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به آغاز تست گیری های کرونایی گسترده در شهر پکن پایتخت چین اختصاص داده و از تلاش مقامات این کشور برای کنترل خیزش مجدد این ویروس در پکن می گوید. این روزنامه همچنین صحبت های سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را نیز بازتاب داده که غرب را به انجام جنگ نیابتی علیه روسیه متهم و تاکید کرده چنین اتفاقاتی می تواند جنگ را گسترده تر و حتی اتمی کند. وال استریت ژورنال در گزارش پایان ماه خود از بازار بورس آمریکا از ادامه روند نزولی آن خبر می دهد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین عکس اصلی صفحه نخست خود را به انفجار انتحاری در شهر اسلام آباد پاکستان اختصاص داده است جایی که از چهار کشته این حمله تروریستی سه نفر از آن ها تبعه کشور چین بوده اند. این روزنامه از درخواست سفارت چین در اسلام آباد در خصوص تحقیق و تفحص در این خصوص خبر می دهد. گلوبال تایمز همچنین از برقراری پروتکل های سخت گیرانه در پکن برای کنترل گسترش مجدد ویروس کرونا گفته و تاکید دارد چینی ها با درسی که از شهر شانگهای گرفته اند برای پیشبرد برنامه های خود در پایتخت آماده هستند.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه گزارش اصلی صفحه نخست خود را به قطع ارسال گاز روسیه به کشورهای لهستان و بلغارستان اختصاص داده است. این تصمیم به دلیل زیر بار نرفتن این دو کشور برای پرداخت هزینه واردات گاز به واحد پول روسیه یعنی روبل روی داده است. این روزنامه همچنین به نقل از آنتون سیلوانوف وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرده است که کسری بودجه روسیه برای سال ۲۰۲۲ رقم ۱.۶ تریلیارد روبل خواهد بود. کمرسانت همچنین به نقل از کرملین مذاکره با اوکراین برای تبادل زندانیان اوکراینی با ویکتور مِدوِدچوک مهره نزدیک به پوتین که توسط اوکراین دستگیر شده است را تکذیب کرد.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ورزشکاران این کشور که در مسابقات المپیک زمستانی پکن موفق به کسب مدال شده اند اختصاص داده و می نویسد همزمان با این دیدار، مقامات ۴۰ کشور در آلمان گردهم جمع شدند تا ببینند چگونه می توانند برای مهار روسیه کمک های بیشتری  را به اوکراین ارسال کنند. این روزنامه همچنین نگاهی به سقوط ارزش شرکت تسلا متعلق به ایلان ماسک انداخته است بعد از انکه کار خرید شبکه اجتماعی توئیتر توسط ثروتمندترین مرد جهان به انجام رسید.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها