نخستین برنامه خبری حیاط دولت در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت‌وزیران در محل ساختمان پاستور،هفت ماه پس از آغاز به کار دولت سید ابراهیم رئیسی با فروکش کردن همه‌گیری کرونا، برگزار شد و وزرای کابینه سیزدهم با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادند.

از مخالفت با گرانی اینترنت تا ادامه ارز ترجیحی دارو

احمد وحیدی به دلیل تحولات اخیر در مرز با افغانستان در میان وزرا بیش از همه در حاشیه جلسه دیروز دولت مورد توجه بود. وزیر کشور در این باره گفت: خواسته ما از طالبان این است مسئولان محلی‌شان را توجیه کنند، این مسائل(مرزی)، موضوعات مهمی است و نباید اقدامات حساسیت‌برانگیز بی‌خود صورت گیرد.  وی تصاویر منتشرشده از اعزام نیرو و ادوات سنگین نظامی به مرزهای شرقی را مربوط به گذشته دانست. وحیدی برخی اخبار منتشرشده مبنی بر احتمال انتصابش به‌عنوان دبیر شورای امنیت ملی را رد کرد و گفت قرار نیست جایی بروم. احمد وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت همچنین سفر وزیر مهاجران طالبان به ایران گفت: این سفر لازم است. ما چند میلیون مهاجر داریم که باید به مسائل مختلف آن‌ها رسیدگی شود. وی همچنین تشکیل سازمان ملی مهاجرت را با توجه به حضور میلیون‌ها نفر مهاجر از کشورهای همسایه در ایران ضروری عنوان کرد.

واکنش وزیر ارتباطات به گرانی اینترنت
گرانی بسته‌های اینترنت و فضای مجازی یا همان طرح صیانت  دو موضوعی بود که خبرنگاران وزیر ارتباطات را با آن به چالش کشیدند، زارع‌پور اما در مورد طرح صیانت توپ را در زمین مجلس انداخت و گفت: هر زمان مجلس، قانون را تصویب کرد ما در مورد آن تصمیم می‌گیریم. ما باید ببینیم مسیر تصویب این طرح در مجلس چگونه است، سپس اشکالات را مطرح کرده و در این زمینه فعال خواهیم شد. وی در خصوص گران شدن بسته‌های اینترنت و نارضایتی مردم از کندی سرعت آن‌هم بابیان اینکه ما با خواست اپراتورها برای افزایش قیمت بدون ارائه برنامه توسعه و افزایش کیفیت خدمات مخالفت کرده‌ایم، کند شدن و کاهش سرعت اینترنت را رد کرد و گفت: به لحاظ رتبه‌بندی‌های جهانی که هفته گذشته منتشر شد ما در اینترنت موبایل ۶ پله ارتقا پیدا کردیم و سرعت هم در ابتدای دولت سیزدهم ۲۱ بود و اکنون نزدیک ۲۵ شده‌ایم. میانگین سرعت اینترنت در کشور بر اساس اعلام مراکز جهانی رو به رشد است. وزیر ارتباطات همچنین از تصویب اختصاص ۸ درصد از سهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه برای توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری در جلسه دیروز هیئت‌وزیران خبر داد و گفت: ما یک طرح ملی با عنوان طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها را در راستای ایجاد یک شبکه پرسرعت و باکیفیت دنبال می‌کنیم که با این مصوبه ایجاد ۵ میلیون پورت هدف‌گذاری شده در این طرح تسهیل خواهد شد.

به‌وفور دارو داریم 
وزیر بهداشت هم گفت با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌ها و فراهم نبودن بسترها و زمینه در بیمه‌ها، ارز ترجیحی دارو کماکان به واردات تخصیص پیدا می‌کند و اجرای طرح پرداخت یارانه دارویی به بیماران از طریق بیمه‌ها فعلاً اجرا نمی‌شود. بهرام عین‌اللهی با اعلام این موضوع به خبرنگار ما گفت: گرانی اخیر دارو هم بیشتر به خاطر این شایعات است که گفتند ارز ترجیحی حذف و دارو با ارز آزاد عرضه می‌شود که صحیح نیست. روش تأمین دارو هم تغییری نداشته و با هیچ کمبودی در این زمینه مواجه نیستیم و دارو به‌وفور در اختیارداریم.

برچسب‌ها