رئیس سازمان خصوصی سازی توضیحاتی را در خصوص چگونگی استفاده استقلال و پرسپولیس از درآمد میلیاردی پذیره نویسی فرابورس ارائه کرد.

 سهم استقلال ۹ میلیارد بیشتر از پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، حسین قربان‌زاده در مورد درآمد میزان در آمد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از پذیره نویسی فرابورس و چگونگی استفاده از آن، اظهار داشت: قبل از اینکه کسی بخواهد افزایش سرمایه بدهد، طرحی می‌دهد که مشخص شود برای چه می‌خواهد افزایش سرمایه بدهد و با این پول می‌خواهد چکار کند. طرح توجیهی افزایش سرمایه را هیات مدیره تهیه کرده و به تایید سازمان حسابرسی رسیده، در آنجا محورها را مشخص کرده‌اند. با تایید حسابرسی طرح آمده و مجمع برگزار شده است. مجمع تایید کرده، بعد به سازمان بورس رفته و به همین ترتیب مجوزهای لازم را گرفته است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: افزایش سرمایه از محل صرف سهام مراحلی دارد. اول مشارکت مردم اتفاق افتاد و پایان پذیره نویسی ۲۸ اسفند بود که اعلام شد. ۱۰ درصدِ فروش سهام تمام شد. اکنون فرآیند صرف پذیره نویسی است که تاییدیه بانکی، مجوز سازمان بورس و مجوز اداره ثبت شرکت‌ها، طی شده، در مورد استقلال که تقریبا تمام شده و در مورد پرسپولیس هم در انتهای کار است.

وی با اشاره به مقدار درآمد دو باشگاه افزود: این مبلغ را که ۳۵۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان برای استقلال است، مطابق طرح افزایش سرمایه‌ای که دادند و سازمان حسابرسی تایید کرده، باید هزینه کنند. طبیعتا چون شرکت (باشگاه) قواعد و اصول خودش را دارد. هیات مدیره دارد و اصول حسابرسی داخلی‌شان باید رعایت شود، خود شرکت متولی اصلی است. یک کمیته مصارف هم با هماهنگی وزیر ورزش و وزیر اقتصاد تشکیل شده و با نظارت سازمان خصوصی سازی، منابع حاصل از افزایش سرمایه را نظارت می‌کنند که به چه محلی و مصارفی می‌رسد. بنابراین الان هم که منابع تامین شده باید به همان مصارفی برسد که در طرح توجیهی وجود دارد.

قربان زاده در خصوص اینکه افزایش سرمایه سرخابی‌ها در چه موارد و زمینه‌هایی بوده، گفت: طرح توجیهی افزایش سرمایه دو باشگاه به صورت مجزا برای هرکدام، در سایت کدال وجود دارد و می‌توانید  آن را ببینید. شفافیت و انتشار اطلاعات برای همین است که رسانه‌ها و مردم عادی مراجعه کنند و جزئیات را ببینند. اصل مستند در این سایت وجود دارد و می‌توانید ۸۰۰ صفحه موضوعات مختلف را با جزئیات مصارف ببینید.

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد اینکه باشگاه‌ها چه زمانی می‌توانند این پول را برداشت کنند، اظهار داشت: برای استقلال قابل برداشت و پرسپولیس هم در مراحل آخر است. البته برداشت پول باید به تایید کمیته مصارفی که با نظارت سازمان خصوصی سازی است، برسد. در این زمینه جلساتی هم داشتیم و برگزار می‌کنیم. این کمیته متشکل از خودم به عنوان رئیس سازمان خصوصی سازی، مدیرعامل و مشاورین و معاونین اقتصادی هر باشگاه و همچنین نماینده وزارت ورزش است.

وی در خصوص اینکه بخشی از این پول برای پرداخت بدهی‌ها در نظر گرفته شده و آیا این بخش در طرحی که دو باشگاه داده‌اند، پیش بینی شده، گفت: در همین کمیته مصارف، تعیین شده که چه درصدی از این پول باید به تسویه بدهی‌ها برسد.

منبع: فارس

برچسب‌ها