معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از فعالیت ۵۰ هزار پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه خبر داد.

فعالیت ۵۰ هزار پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه

به گزارش قدس آنلاین از کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده با تبریک عید سعید فطر افزود: پایگاه‌های کمیته امداد علاوه بر مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر، در معابر و میادین مرکزی شهرها مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار روش‌های حضوری، با هدف تسهیل در پرداخت زکات فطریه، روش‌های غیرحضوری نیز پیش‌بینی شده و شهرودان می‌توانند از طریق سایت کمیته امداد به آدرس Emdad.ir  زکات خود را واریز کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اضافه کرد: همچنین امکان پرداخت زکات فطریه از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵*۸۸۷۷* فراهم شده است.

آسوده تاکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق شماره کارت‌های زیر زکات خود را در هر یک از موارد مورد نظر پرداخت کنند:

زکات فطریه عام: ۹۸۳۳-۵۰۰۵-۹۹۷۹-۶۰۳۷

زکات فطریه سادات: ۸۱۱۵-۵۰۰۶-۹۹۷۹-۶۰۳۷

کفاره غیر عمد: ۶۴۰۷-۵۰۰۷-۹۹۷۹-۶۰۳۷

کفاره عمد: ۴۶۶۶-۵۰۰۸-۹۹۷۹-۶۰۳۷

بنا به این گزارش، زکات فطره یا فطریه در عید فطر پرداخت می شود که مقدار، تاخیر و وقت پرداخت، میزان کفاره و مبلغ فطریه بر اساس گندم و برنج در ماه رمضان از سوی مراجع عظام تقلید اعلام می شود.

براین اساس، دفتر آیت الله العظمی خامنه ای اعلام کرد: مکلف باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند برای هر نفر، یک صاع (تقریباً سه کیلوگرم) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت یا مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد، کافی است.

در ضمن زکات فطره امسال (۱۴۰۱) به قیمت گندم برای هر نفر، ۴۰ هزار تومان اعلام شده است.

برچسب‌ها