مصاحبه وزیر ورزش و جوانان با شبکه خبر رونمایی از نارضایتی دستگاه ورزش از شرایط حاکم در فدراسیون فوتبال بود، به گونه‌ای که حمید سجادی با اشاره به تنش‌های موجود در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این وضعیت را نامطلوب دانست و تأکید کرد تزریق تنش به حوزه فوتبال آن هم در حلقه مدیریتی این مجموعه می‌تواند تبعات ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

جنگ قدرت به ضرر تیم ملی

اما با وجود هشدار وزیر ورزش و جوانان به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال انگار همچنان اوضاع روابط حاکم میان اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال متشنج است و بعید نیست این جدل‌های پنهانی در روزهای آینده دوباره علنی شود تا جنگ قدرت در رأس فدراسیون فوتبال تشدید شود. 
هرچند میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال شامگاه سه شنبه در شبکه خبر حاضر شد و در کنار احسان قاضی‌زاده هاشمی از ضرورت ایجاد همدلی و اتحاد در هیئت رئیسه فدراسیون سخن گفت، اما میان حرف‌های آقای رئیس و وعده های او شکاف عمیقی وجود دارد که از نوع کلام ماجدی و سبک واکنش‌های اعضای هیئت رئیسه در حساب‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی پیداست خبری از اتحاد و همدلی نیست!
اما سؤال مهم اینجاست پشت پرده این تنش‌ها و درگیری چیست که آن‌ها حاضر نیستند در جهت رسیدن به سخن واحد از مواضع خود عقب‌نشینی کنند؟ منابع خبری از فعالیت‌های پشت پرده دو طیف برای برتری در انتخابات پیش رو سخن می‌گویند و معتقدند این جدال‌ها تنها برای تصاحب کرسی ریاست فدراسیون فوتبال است، در شرایطی که در حال حاضر مهم‌ترین اصل در حوزه فدراسیون فوتبال آماده‌سازی ایده‌آل برای حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است! اما طرفین بیشتر توان و انرژی خود را معطوف به افشاگری علیه یکدیگر کردند تا به این ترتیب نشان دهند طرف مقابل توانمندی لازم برای اداره فوتبال را ندارد، در حالی که با این اتفاقات تنها مسئله‌ای که برای افکارعمومی فاش می‌شود بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت تیم حاضر در اداره فوتبال ایران است! ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که هر دو طیف خود را مدافع منافع ملی می‌دانند و معتقدند در جهت اصلاح امور و کمک به منافع ملی فوتبال این رفتار را بروز می‌دهند اما واقعیت خلاف این را ثابت می‌کند و هر روز موقعیت تیم ملی متزلزل‌تر می‌شود.
در این میان عده ای هم در تلاش‌اند آشتی ملی ایجاد کنند تا شاید تیم ملی در آستانه رویداد بزرگ جام جهانی آسیب کمتری را متحمل شود، اما همزمان با این فعل و انفعالات طیف دیگری با افشای مذاکرات پنهانی فدراسیون فوتبال با حریفان تدارکاتی تیم ملی به معنای واقعی کلمه چوب لای چرخ فدراسیون می‌گذارد تا تیم مدیریتی حاکم در فدراسیون فوتبال به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا نکند و تیم ملی بدون حریف تدارکاتی و بازی دوستانه راهی قطر شود، این طیف همچنان خوراک مورد نیاز رسانه‌های بیگانه را نیز مهیا می‌کند تا رسانه‌های معاند فضاسازی ضدایرانی خود را علیه فوتبال ملی در شبکه‌های تحت مدیریت خود به راه بیندازند و هجمه علیه فدراسیون فوتبال و تیم ملی به بالاترین حد ممکن برسد.
در همین راستا ماجدی سه شنبه شب فاش کرد عده‌ای از داخل ایران اطلاعاتی را به بیرون درز می‌دهند که تیم ملی نتواند بازی تدارکاتی مناسب داشته باشد، به همین خاطر فدراسیون تمام تلاش خود را به کار بسته که مذاکرات به صورت محرمانه سپری شود. البته نکته دیگری هم در این بین وجود دارد که ماجدی به آن اشاره نکرد، ولی در واقعیت به جز خرابکاری جریان مذکور در جهت به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای بازی تدارکاتی، واسطه‌های شناخته شده نیز نقش پررنگی در برگزار نشدن بازی‌های تدارکاتی دارند؛ چون در برهه کنونی جنگ بزرگی میان دلال‌ها و واسطه‌ها نیز به راه افتاده که به واسطه منافع شخصی آن‌ها به شکلی خاص کارشکنی می‌کنند تا صرفاً انجام بازی تدارکاتی از کانال خودشان انجام شود.

برچسب‌ها