۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶
کد خبر: 797376

بلافاصله پس از مصاحبه وزیر ورزش و جوانان در شبکه خبر مبنی بر تخصیص بخشی از درآمد ناشی از فروش سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حساب این دو باشگاه، سر و کله طلبکاران قدیمی و مخفی استقلال و پرسپولیس پیدا شد.

طلبکاران زیرخاکی سبز شدند!

مدیران استقلال و پرسپولیس که گمان نمی بردند با چنین وضعیتی رو به رو شوند، ابتدا تلاش کردند در سکوت کامل خبری موضوع را رفع و رجوع کنند اما وقتی با مقاومت طلبکاران و اصرار آن‌ها برای پرداخت مطالبات خود رو به رو شدند ترجیح دادند موضوع درخواست طلبکاران را رسانه ای کنند، شاید با فشار هواداران و رسانه‌های همسو با خود این موضوع را به سود خود تمام کنند، اما برابر روال اداری راهی برای فرار از پرداخت مطالبات قدیمی و کهنه وجود نداشت، به همین دلیل حالا استقلال و پرسپولیس باید بخشی از درآمد ناشی از فروش سهام را خرج بازپرداخت بدهی‌های خود کنند.
در این بین به نظر می‌آید حجم بدهی‌های استقلال بیشتر از پرسپولیس است، آبی‌پوشان چند طلبکار دانه درشت داخلی و خارجی دارند که در تلاش‌اند با روش‌های مختلف به نوعی میزان بدهی خود را کاهش دهند.
برابر اطلاعات بدست آمده، آبی پوشان می بایست به رئیس سابق هیئت مدیره باشگاه و مشاور سابق هیئت مدیره مبالغ سنگینی را بپردازند، از طرفی بابت بدهی به استراماچونی، پادووانی و میلیچ نیز باید پرداخت ارزی داشته باشند که با احتساب این مبالغ می توان پیش بینی کرد مدیریت استقلال بخش عمده ای از درآمد دریافت خود بابت فروش سهام را به این ترتیب از دست خواهد داد.
از طرفی دیگر تکلیف هزینه‌های جاری و باقیمانده آبی‌ها در آستانه اتمام رقابت‌های لیگ برتر نیز مشخص نیست؛ بنابراین باید منتظر یک سونامی مالی در این مجموعه باشیم، به ویژه وقتی خبر می رسد بازیکنان قدیمی آن‌ها که در میانه راه از استقلال جدا شدند نیز خواهان دریافت مطالبات خود شدند و تهدید کردند چنانچه به صورت مسالمت آمیز موفق به دریافت بدهی خود نشوند از طریق قانونی اقدام خواهند کرد.
احوال پرسپولیس نیز بهتر از استقلال نیست، آن‌ها نیز به دلیل بدهی‌های سنگین داخلی و خارجی به شدت مقروض هستند و در شرایط کنونی بابت عدم پرداخت مطالبات استوکس پنجره نقل و انتقالاتی خود را مسدود می‌بینند و اگر این بدهی را پرداخت نکنند در نقل و انتقالات آینده امکان هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت، در کنار بدهی استوکس ، پرونده شکایت رادوشوویچ نیز برای آن‌ها دردسری بزرگ به حساب می آید، هرچند که بخشی از جریمه اعلام شده توسط فیفا در این مقطع با اعتراض پرسپولیس کسر شده اما با وجود این، اصل بدهی همچنان پا برجاست. در کنار این دو پرونده جنجالی موضوع بدهی به شهرخودرو بابت رضایت‌نامه یحیی گل محمدی همچنان ادامه دارد.
شرایط هر دو باشگاه و هجوم طلبکاران به سمت حساب بانکی تازه شارژ شده هر دو باشگاه بیانگر این واقعیت است که آن‌ها با وجود دریافت رقمی هنگفت باز هم با کابوس اسکناس رو به رو خواهند شد تا خیلی زودتر از آنچه تصور می رفت دوباره با حساب صفر در سایت کدال برای سهامداران خود قابل مشاهده باشند.

برچسب‌ها