وحشی‌گری صهیونیست‌ها نه تنها علیه فلسطینی‌ها با شدت ادامه دارد بلکه شامل حال خبرنگاران حاضر در اجتماعات و درگیری‌ها نیز می‌شود. نظامیان رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته به صورت گسترده به جنین در کرانه باختری یورش برده و تیراندازی شدیدی میان آن‌ها و جوانان فلسطینی رخ داد.

شهادت «شیرین»

به گزارش قدس آنلاین، در این یورش خانم «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی مسیحی شبکه الجزیره که در حال پوشش این جریان بود، از ناحیه سر هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. الجزیره اعلام کرد: ابوعاقله زمانی که هدف تیر قرار گرفته جلیقه خبرنگاری با نوشته بزرگ و روشن خبرنگار (PRESS) به تن داشته است. تعداد دیگری از خبرنگاران نیز حین پوشش خبری، صبح روز گذشته در جنین زخمی شدند؛ از جمله آن‌ها خبرنگار فلسطینی «علی السمودی» است که از ناحیه کمر هدف تیراندازی صهیونیست‌ها قرار گرفت. پیش از این حادثه نیز یک جوان ۱۸ ساله فلسطینی به نام خلیل الیازوری با شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست، در منطقه «جبل الطویل» شهر «البیره» کرانه‌ باختری به شهادت رسیده بود.

واکنش‌های جهانی از پکن تا بروکسل
شهادت یک خبرنگار فلسطینی حین پوشش خبر حمله صهیونیست‌ها به یکی از نواحی کرانه باختری موجی از واکنش‌ها از اتحادیه اروپا تا دولت چین را برانگیخته است. «تور وِنِسلند» نماینده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه روز چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت:‌ «کشته شدن شیرین ابوعاقله با گلوله سلاح گرم را که دیروز صبح و حین پوشش دادن اخبار عملیات نیروهای امنیتی اسرائیل در جنین واقع در کرانه باختری اشغالی رخ داد، به‌شدت محکوم می‌کنم». از سوی دیگر، نمایندگی اتحادیه اروپا برای فلسطینیان نیز در پیامی توییتری نوشت: «کشته شدن خبرنگار الجزیره، شیرین ابوعاقله که در حال تهیه گزارش از تهاجم نیروهای امنیتی اسرائیل در جنین بود، ما را شوکه کرد». علاوه بر این، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین و «تام نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی هم در پیام‌های جداگانه‌ای این وحشی‌گری را محکوم کردند.

واکنش‌های منطقه‌ای
شهادت شیرین ابوعاقله واکنش‌های گسترده‌ای هم در بین کشورها و گروه‌های منطقه‌ای در پی داشته است. میشل عون، رئیس جمهور لبنان در این زمینه گفت: شهادت ابوعاقله نشان داد رژیم اشغالگر به هیچ قانونی پایبند نیست. 
«لؤلؤه خاطر» معاون وزیر خارجه قطر نیز گفت: شهادت شیرین ابوعاقله جنایتی فجیع است که به سوابق زشت اشغالگر اسرائیلی افزوده شد «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت مدیره شبکه «المسیره» یمن نیز جنایت رژیم صهیونیستی در حق شیرین ابوعاقله را محکوم کرد. اداره رسانه‌ای حزب‌الله هم ضمن تسلیت به شبکه الجزیره، خانواده ابوعاقله و خبرنگاران رسانه‌های فلسطینی، اعلام کرد: شهادت شیرین ابوعاقله در قلب حادثه نشان‌دهنده نقش مهمی است که خبرنگاران شجاع در افشای تجاوزات اسرائیلی دارند. گروه‌های دیگری نظیر تشکیلات خودگردان فلسطینی، جهاد اسلامی و حماس هم به این وحشی‌گری واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.

فرار به جلو «بنت»
در سمت مقابل اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارنظر عجیبی مدعی شد: احتمال دارد فلسطینی‌های مسلح که به صورت بی‌هدف اقدام به تیراندازی کرده‌اند، سبب شهادت ابوعاقله شده باشند. این ادعا از سوی نفتالی بنت در حالی مطرح می‌شود که «شذا حنایشه» یکی از خبرنگارانی که در لحظه شهادت با ابوعاقله بوده، گفته است: ارتش رژیم اشغالگر منتظر رسیدن ما به فضایی باز بود و بلافاصله شروع به تیراندازی به سمت ما کرد. وی افزود: به دلیل تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست امکان کمک‌رسانی به شیرین وجود نداشت. «علی السمودی» دیگر خبرنگار حاضر در محل حادثه نیز گفت: ابتدا یک تیر به کمر من شلیک و سپس همکارم شیرین هدف گرفته شد. گزارش‌های میدانی حاکی از آن است به دلیل پوشیدن جلیقه ضد گلوله، تک‌تیراندازان صهیونیست به صورت دقیق فاصله میان سر و گلو را برای از پای در آوردن خبرنگاران حاضر در جنین انتخاب کرده بودند.

صهیونیست‌ها: مشکل از خود خبرنگار بود!
از سوی دیگر هم نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در واکنش به موج محکومیت‌ها در شهادت خبرنگار فلسطینی تأکید کرد: حضور خبرنگاران در درگیری‌ها، مانع از حملات اشغالگران نمی‌شود. «ایتمار بن غفیر» عضو کنست تأکید کرد: خبرنگاران هدف گلوله‌های اشغالگران هستند. این نماینده تندرو و راست‌گرای پارلمان رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینی‌ها شلیک خواهند کرد، حتی اگر روزنامه‌نگارانی در آنجا حضور داشته باشند. بن غفیر در پیامی توییتری نوشت: «هر جا که تروریست‌ها [در وصف فلسطینی‌ها] به سمت نظامیان ما در جنین تیراندازی کنند، باید با تمام قدرت و با تیراندازی به آن‌ها پاسخ دهیم؛ حتی اگر روزنامه‌نگارانی در منطقه وجود داشته باشند». وی در ادامه اذعان کرد: «خبرنگاران الجزیره اغلب به صورت عمدی در میانه‌ درگیری‌ها می‌ایستند تا در کار نظامیان ما اختلال ایجاد کنند». این در حالی است که «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم موقت صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن روی این اقدام نظامیان اشغالگر، مدعی شده بود امکان دارد افراد مسلح فلسطینی اقدام به تیراندازی و به شهادت رساندن خبرنگار شبکه الجزیره کرده باشند.

برچسب‌ها