ارتش رژیم صهیونیستی در نهایت اعتراف کرد خبرنگار الجزیره توسط شلیک مستقیم نظامیان این رژیم به شهادت رسیده است.

اذعان رژیم صهیونیستی به شهادت شیرین ابوعاقله

به گزارش قدس آنلاین بر اساس اعلام نشریه صهیونیستی هاآرتص، ارتش این رژیم پس از انجام تحقیقات درباره شهادت ابوعاقله به این نتیجه رسید که خبرنگار الجزیره به ضرب گلوله مستقیم نظامیان این رژیم جان باخته است. 

در این حادثه یکی از نظامیان واحد دوفدیوان (یگان مخفی) از فاصله یکصد متری اقدام به گشودن آتش به سمت ابوعاقله نمود که طی آن خبرنگار الجزیره از ناحیه صورت مورد اصابت قرار گرفته و جان سپرد. تحقیقات نشان می دهد گلوله شلیک شده به این خبرنگار با کالیبر ۵.۵۶ میلی‌متر بود که تنها از اسلحه «اِم۱۶» متعلق به نظامیان صهیونیست می توانست شلیک شده باشد. 

گفتنی است شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره هنگام پوشش خبری یورش نظامیان صهیونیست به جنین به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر جان خود را از دست داد. پیشتر مقامات ارشد فعلی و سابق رژیم صهیونیستی از جمله نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیران فعلی و پیشین این رژیم دست داشتن نظامیان صهیونیست در شهادت ابوعاقله را رد کرده بودند. 

همچنین برخی از مقامات صهیونیست مدعی ترور این خبرنگار از سوی نیروهای فلسطینی شدند. چندین کشور جهان و نهادهای بین المللی با محکوم کردن شهادت خبرنگار الجزیره خواستار انجام تحقیقات مستقل در این رابطه شدند. 

فرانسه اعلام کرد به شدت از مرگ «شیرین ابوعاقله» شوکه شده است و به همین خاطر، خواهان انجام تحقیقاتی شفاف در این زمینه شد. در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه فرانسه منتشر شده، آمده است: فرانسه خواهان انجام تحقیقاتی شفاف است تا زوایای تاریک این فاجعه را روشن کند.

وزارت خارجه فرانسه همچنین بار دیگر بر آزادی رسانه‌ها حفاظت از خبرنگارانی که در گردش آزاد اطلاعات در سراسر جهان مشارکت دارند، تأکید کرد.

از سوی دیگر، ترکیه نیز خواهان انجام تحقیقات در خصوص شهادت خبرنگار الجزیره شد. بخش رسانه‌ای ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: ما خواهان انجام تحقیقاتی شفاف و سریع در خصوص کشته شدن خبرنگار شیرین ابوعاقله و نیز بازخواست و پیگرد عاملان آن [و احضار آنها]در برابر [دستگاه]عدالت هستیم.

سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیق درباره کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه تلویزیونی الجزیره شد. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با ابراز ناامیدی از کشته شدن شیرین ابوعاقله در جریان عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری، انجام تحقیقات مستقلی را درباره شرایط مرگ وی خواستار شد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در توییتی ضمن درخواست برای پایان یافتن معافیت از مجازات و انجام گرفتن تحقیق مستقل و شفاف درباره مرگ وی؛ خاطر نشان کرد دستگاه‌های ما برای بررسی امور در محل حضور دارند.

برچسب‌ها