مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قرآن کتاب زندگی است و محور تعاملات فرهنگی اهالی مسجد باید قرار گیرد.

محور تعاملات فرهنگی مساجد بر اساس قرآن باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین زاده  در حاشیه مراسم احیای کرسی تلاوت در مسجد کرامت افزود: نسل ها در حال تغییر هستند و فضای فرهنگی، تکنولوژی و ارتباطی نیز در حال به روز شدن است. مبنا و اصول  ثابت است و باید بتوانیم با روشهای نرم افزاری جدید و ابزار فرهنگی و هنری در حوزه تربیتی به روز باشیم.

وی گفت: مسجد اصیل ترین، مبنایی ترین، پاک ترین، رشد دهنده ترین و شتاب دهنده ترین سنگر و پایگاهی است که می‌تواند زندگی آینده کودک و نوجوان امروز را بسازد و والدین با خیال راحت با سپردن فرزندان خود به فضای تربیتی مسجد، از رشد فکری، اخلاق و معنویت فرزندانشان تا حد زیادی اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه، مسجد، نماز جماعت، امام جماعت و فعالیت های فرهنگی مسجد در کنار هم، این مرکز رشد دهنده معنوی را ایجاد می‌کند، ادامه داد: آموزش قرائت قرآن، تجوید و ترتیل در جلسات قرآنی بسیار مهم است و باید در مساجد با هدف ایجاد و رشد سبک زندگی مردم از جنس معارف و محتوای فرهنگی با استفاده از قرآن صورت گیرد.

وی گفت: این نوع از آموزش معارف با هدف آموزش سبک زندگی در هیچ کجا، به غیر از مسجد رخ نمی‌دهد.

حسین زاده افزود: معتقدیم قرآن کتاب زندگی است و مسجد بهترین جایی است که معارف آن می‌تواند به مردم عرضه شود.

وی عنوان کرد: مسجد، محل معرفت افزایی قرآنی است و هنر ارکان و هیات امنای مسجد در این است که بتوانند دلهای نسل جوان و نوجوان را با مسجد پیوند بزند زیرا تاکید رهبر معظم انقلاب نیز از این منظر است که اگر دل جوانان با قرآن در مسجد پیوند بخورد، آنها در دنیا و آخرت موفق خواهند بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز ماه مبارک رمضان در سال جاری و در محفل نورانی انس با قرآن، بر ایجاد کرسی‌های  تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مساجد تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا
 

برچسب‌ها