معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: تهاتر با کوبا به طور جدی پیگیری می‌شود و بنا شده به طور سیستماتیک در ازای صادرات نفت غلات مورد نیاز خود را تامین کنیم.

صفری: در ازای صادرات نفت غلات مورد نیاز را از کوبا تامین می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ارمنستان» به ریاست «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

در این نشست، ضمن بیان دستاوردهای کمیسیون مشترک اقتصادی با ارمنستان در خصوص برنامه ریزی برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با سایر کشورها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مهدی صفری از برگزاری حدود ۱۸ کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف افزایش صادرات، صدور خدمات مهندسی و تسهیل تجارت و ترانزیت تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

وی در خصوص دستاوردهای کمیسیون اقتصادی ارمنستان که از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ ماه جاری برگزار شد، گفت: در بحث انرژی توافقات خوبی با ایروان در خصوص صادرات انرژی و سوآپ انرژی صورت گرفته و پیش بینی می‌شود رقم مبادلات در سال‌جاری افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد.

معاون دیپلماسی اقتصادی با اشاره به سفر وزیر نفت به کوبا و حضور هیأت کوبایی در تهران بحث تهاتر با کوبا را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: تهاتر با کوبا به طور جدی پیگیری می‌شود و بنا شده به طور سیستماتیک در ازای صادرات نفت غلات مورد نیاز خود را تامین کنیم.

وی همچنین کوبا را بازار بسیار خوبی در حوزه آمریکای مرکزی و لاتین برای صادرات محصولات ایران بر شمرد.

صفری همچنین از برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی قطر و ایران در ماه آینده خبر داد.

در ادامه حاضران در این جلسه در خصوص موضوعات قابل پیگیری در قالب کمیسیون‌های اقتصادی بحث و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها