وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به مناسبات خوب بین تهران و دهلی نو، گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای روابط با هند قائل است.

امیرعبداللهیان: ایران اهمیت ویژه‌ای برای روابط با هند قائل است

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز جمعه با سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در خصوص مهم‌ترین موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه فیمابین دو کشور و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، با اشاره به مناسبات خوب بین تهران و دهلی نو اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای روابط با هند قائل است.

امیر عبداللهیان افزود: همکاری‌های دو کشور در راستای توسعه و گسترش همه جانبه و همچنین تعاملات و رایزنی در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی از شاخص‌های مناسبات رو به رشد موجود است.

جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری‌ها بین دو کشور ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها و روابط در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وزیر امور خارجه هند همچنین از همتای ایرانی دعوت کرد تا برای دیدار و گفتگو و رایزنی نزدیک با مقامات عالیرتبه کشورش به هند سفر کند که مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.

مناسبات دوجانبه تهران و دهلی نو و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، تحولات افغانستان، یمن، اوکراین و مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از جمله موضوعات مورد توجه و رایزنی دو کشور است.

منبع: مهر

برچسب‌ها