تحلیلگر عرب گفت: رژیم صهیونیستی جرأت ترور السنوار و الضیف را ندارد، چون همانند کفتاری پیرو بی دندان و چنگال شده است.

عطوان: رژیم صهیونیستی جرأت ترور فرماندهان مقاومت فلسطین را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، عبد الباری عطوان در سالروز برقراری آتش بس در نبرد شمشیر قدس و با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه نوشت: سازمان‌های امنیتی اسرائیل جرأت نخواهند کرد تهدیدات خود را برای ترور یحیی السنوار عملی کنند، زیرا این اقدام به مثابه آغازی برای شمارش معکوس پایان این رژیم خواهد بود.

تعجب آور نیست که دو مجاهد فلسطینی یعنی یحیی السنوار و محمد الضیف فرمانده گردان‌های شهید عز الدین القسام در فهرست اهداف ترور رژیم صهیونیستی قرار دارند. آن‌ها به همراه رهبران جنبش‌ها و دیگر شاخه‌های مقاومت، کابوس وحشتناکی را برای رژیم اشغالگر به ویژه در این برهه تشکیل می‌دهند که از هر سو با شکست‌های داخلی و خارجی احاطه شده و نهاد حاکمیت آن با مشکل فروپاشی بی سابقه مواجه شده است، زیرا تفرقه‌ها و رقابت و مبارزه برای رسیدن به قدرت - که برجسته‌ترین آن انتخابات سراسری است که شاید پنجمین انتخابات در کمتر از دو سال گذشته باشد - و از همه مهمتر، فعالیت‌های سومین قیام مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی رو به گسترش و افزایش است.

نهاد امنیتی تل آویو در شکست‌های پی در پی گرفتار شده

سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: نهاد امنیتی اسرائیل که عملکردش مایه غرور و افتخار برای کابینه اسرائیل و شهرک نشینان آن بود، اکنون هنوز از یک شکست تحقیرآمیز بیرون نیامده وارد شکست دیگری می‌شود و پنج عملیات چریکی آخر را که شهرک نشینان در بئرالسبع، تل آویو، الحضیره و بنی براک هدف قرار داد و به کشته شدن بیشتر ۱۹ اسرائیلی که اکثر آن‌ها از نیروهای امنیتی بودند و همچنین زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد؛ سستی و شکنندگی این مؤسسه و سهولت نفوذ در آن را فاش کرد.

السنوار و الضیف مقامات رژیم صهیونیستی را به وحشت می‌اندازد و در تصمیم گیری زمان جنگ نشان دادند با شلیک موشک‌ها به اهداف صهیونیستی در همبستگی با مسجد الاقصی، بستن تمام فرودگاه‌های اسرائیل و فرستادن بیش از شش میلیون اسرائیلی به پناهگاه برای بیش از ۱۱ روز، شجاع هستند.

السنوار چالش رژیم صهیونیستی شده است

السنوار هنگامی که در روز روشن برای تسلیت برای شهید شیرین ابوعاقله به دفتر شبکه الجزیره در غزه رفت و مستقیما روی آنتن زنده صبحت کرد آن‌ها را در زمینه ترورش به چالش کشید.

وی در تازه‌ترین سخنرانی خود که به مناسبت اولین سالگرد نبرد «شمشیر قدس» ایراد کرد، بر دو نکته اساسی که شاید عنوان مرحله جدیدی از مقاومت باشد، تأکید کرد: اول: هر گونه تهاجم و تجاوز به مسجد الاقصی بلافاصله با موشک و حمله به هزاران معابد اسرائیلی در سراسر جهان(۱۱۱۱ موشک به احترام روح یاسر عرفات) پاسخ داده می‌شود. دوم: شکستن محاصره نوار غزه، با ایجاد خط دریایی از نوار غزه به آن و پاسخ به هرگونه تلاش اسرائیل برای ممانعت از آن، بدون ارائه هیچگونه جزئیات لجستیک. این مرد به آنچه می‌گوید، به خوبی واقف است.

تل آویو مانند کفتاری پیر و بی دندان و چنگال شده است 

عطوان نوشت: جنبش حماس در سال ۱۹۹۶ به تلافی ترور شهید مهندس یحیی عیاش تهدید کرد و سپس چهار عملیات استشهادی انجام داد؛ بنابراین در صورت ترور مجاهدی همچون السنوار چند عملیات انجام خواهد شد و چه تعداد موشک شلیک خواهد شد؟

سردبیر رأی الیوم در پایان نوشت: اسرائیل مانند کفتاری پیر و بی دندان و چنگال شده است که فقط تهدید می‌کند و از ترس عواقب ناگواری که در صورت عملی کردن تهدیدات آن را فرا می‌گیرد، نمی‌تواند تهدیداتش را اجرا کند؛ بنابراین رزمایش‌های نظامی رژیم صهیونیستی قبل از پایان ماه جاری، چیزی جز بازتابی از وضعیت، اضطراب وجودی نیست که در حال حاضر بر این رژیم مسلط شده و تلاشی مأیوسانه برای اطمینان بخشیدن به شهرک نشینیان صهیونیست وحشت زده اش است که مهاجرت معکوس را در جستجوی پناهگاه‌های امن آغاز کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها