مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به راه‌اندازی سامانه شناسایی دستفروشان مترو گفت: به دنبال این هستیم تا دستفروشان به جای فعالیت در داخل واگن‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کنند.

سامانه‌ شناسایی و ساماندهی دستفروشان مترو تهران راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مهدی شایسته اصل با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ ساماندهی دستفروشان افزود: شرکت مترو در کنار رسالت اصلی که برای جابجایی مسافران بر عهده دارد، به منظور رفاه حال شهروندان به دنبال افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در سایر بخش‌ها نیز هست.

وی گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دستفروشان مترو می‌توانند با ثبت و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه شناسایی و ساماندهی دست‌فروشان مترو از طریق سایت شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به آدرس metro.tehran.ir اقدام کنند.  

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت زمانی برای انجام این کار تعیین نکردیم و با توجه به اینکه جایگاه‌های برپایی غرفه برای دستفروشان در ایستگاه‌های مترو پیش‌بینی شده، روند کار با توجه به درخواست‌های ثبت شده مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این کار فراهم آوردن شرایطی است تا دستفروشان برای تأمین معیشت به جای عبور و مرور در داخل واگن‌ها و سکو ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کرده و از گلایه مسافران بابت حضور دستفروشان کاسته شود.

شایسته‌اصل با بیان اینکه تعداد بسیاری از دستفروشان به ساماندهی و حضور ثابت علاقه‌مند نبوده و ترجیح می‌دهند که بدون هیچ ضوابط و چارچوبی اجناس خود را به فروش برسانند، خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال درآمدزایی نیستیم اما می‌خواهیم شرایطی ایجاد کنیم تا افرادی که معاش‌ آنها از این طریق است بتوانند قاعده‌مند کار کنند و مواردی که باعث آسیب به مسافران می‌شود، چه در حوزه بهداشت و چه سلامت روان را کنترل کنیم.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

برچسب‌ها