وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هوانوردی ارتش این کشور در اوکراین، ۴۹ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات را هدف قرار داد و بیش از ۳۵۰ ملی‌ گرا کشته شدند.

 گزارش میدانی روسیه؛ ۳۵۰ ملی‌گرای اوکراینی کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) در حالیکه سه ماه از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد، گزارشی میدانی از درگیری‌ها در اوکراین ارائه کرد و گفت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، یک فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی با تسلیحات خارجی را در منطقه اودسا سرنگون کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، کوناشنکوف در بیانیه‌ای تصریح کرد: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک فروند بالگرد "Mi-۲۴" اوکراین را بر فراز روستای گوساروفکا در منطقه خارکیف سرنگون کردند. یک هواپیمای حمل و نقل نظامی نیروی هوایی اوکراین نیز که حامل مهمات و تسلیحات بود، در منطقه کرمیدوفکا در منطقه اودسا ساقط شد».

بنا بر گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، سیزده پهپاد اوکراینی نیز در شهرک های «زلنیگی» در منطقه خرسون، منطقه معابر بزرگ و کوچک، گاوریلوفکا، ویسیلی در منطقه خارکیف، اپیفانوفکا و کروفسک در جمهوری خلق لوهانسک منهدم شد که شامل دو جنگنده ساخت شوروی «Tu-۱۴۳» در نزدیکی روستای ملواتکا در جمهوری خلق دونتسک نیز می‌شود».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح ارتش روسیه همچنین دو باتری توپخانه و دو انبار مهمات را در منطقه دونتسک منهدم کردند و کوناشنکوف در این خصوص گفت: «در طول روز،‌موشک‌های با دقت بالای هواپایه، ۴۸ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، دو باتری توپخانه و دو انبار مهمات را در مناطق نیکولایف و بریستوی در جمهوری خلق دونتسک مورد اصابت قرار دادند».

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، هوانوردی فدراسیون روسیه به زرادخانه نیروهای مسلح اوکراین حمله کرد و بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا را نابود کرد.  کوناشنکوف در این خصوص توضیح داد: «هوانوردی عملیاتی تاکتیکی و ارتش روسیه، ۴۹ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، دو خدمه خمپاره‌انداز و همچنین یک انبار تسلیحات و مهمات راکت و توپخانه را هدف قرار داد».

بر اساس این گزارش، به گفته کوناشنکوف، در نتیجه حملات هوایی، بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا کشته و ۹۶ واحد تجهیزات نظامی اوکراینی از کار افتاده‌اند. بر اساس گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه مرکز اطلاعات رادیویی نیروهای مسلح اوکراین را تخریب کردند و ۱۵ متخصص خارجی را در نزدیکی نیکولایف هدف قرار دادند.

کوناشنکوف در این خصوص گفت: «در منطقه شهرک نپروفسکوی، منطقه میکولایف، یک مرکز اطلاعات الکترونیک اوکراین شامل یازده پرسنل نظامی یک خدمه جنگی و همچنین پانزده متخصص خارجی از کارکنان مهندسی و عملیاتی که با حفاظت وارد شدند، منهدم شد».

وی تاکید کرد که علاوه بر این، پرتابگر سیستم موشکی ضد هوایی Osa-AKM در منطقه شهرک نیکولایفکا جمهوری خلق دونتسک و در منطقه چوگوف در منطقهی خارکیف‌ به همراه یک رادار برای روشنایی و هدایت سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ اوکراین منهدم شد.

کوناشنکوف در ادامه بیانیه‌ خود توضیح داد: «در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی تاکنون موارد زیر منهدم شده است: ۱۷۹ فروند هواپیما، ۱۲۷ بالگرد، ۱۰۱۹ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۲۳ سامانه موشکی ضد هوایی، ۳۲۶۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۴۳۳ موشک انداز چندگانه، ۱۶۸۲ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و همچنین ۳۱۹۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی».

روسیه درست سه ماه پیش به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین به این کشور اروپایی حمله کرد و از آن زمان از کی‌یف خواست اعلام بی‌طرفی کند و از تلاش برای عضویت در ناتو صرفنظر کند اما اوکراین با بی‌دلیل خواندن حمله مسکو تصریح کرده است که به هیچ عنوان به دنبال توسل به زور برای بازپس‌گیری جمهوری‌های دونباس نیست.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها