مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: محققان این شرکت پماد ضد زخم سوختی با مواد برپایه ترکیبات طبیعی تولید کرده اند که هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و بر پایه فناوری نانوبیوتکنولوژی ساخته شده تا اثربخشی آن بیشتر شود.

فناوران ایرانی پماد ضدزخم سوختی با ترکیبات طبیعی تولید کردند

به گزارش قدس آنلاین، حامد علیزاده دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرعامل شرکت لادابیک درباره تولید پماد ضد زخم سوختگی اظهار داشت: این پماد در هسته فناور لارابیوتیک تولید شده است که این هسته تاکنون سه محصول دارویی شامل پماد برای زخم‌های سوختگی، اسپری پانسمان زخم و قطره خوراکی برای درمان عفونت‌های گوارشی تولید کرده و در مرحله ارائه محصول به بازار است. همگی این محصولات بر پایه دانش بومی خود مؤسسان شرکت طراحی و تولید شده است.

علیزاده با بیان اینکه برای تولید محصول پماد ضد زخم‌های سوختگی، ۱۲ سال پروژه های تحقیقاتی انجام شده، گفت: این محصول با مواد برپایه ترکیبات طبیعی تولید شده که هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. این محصول برخلاف پمادهای موجود در بازار که ترکیبات شیمیایی دارند، بر پایه فناوری نانوبیوتکنولوژی ساخته شده تا اثربخشی آن بیشتر شود.

وی با بیان اینکه مزیت اصلی این محصول این است که هیچ عارضه جانبی از خود نشان نداده و اثر ضد میکروبی خوبی روی باکتری های حامل عفونت های سوختگی که برخی غیرقابل درمان هستند، دارد. همچنین این محصول علاوه بر اینکه اثر ضد عفونی سوختگی دارد، تأثیر قابل توجهی روی ترمیم بافت های سوخته دارد.  

این دانش آموخته دانشگاه آزاد درباره مهمترین چالش ها و موانع شرکت های دانش بنیان کشور افزود: تقویت محصولات دانش بنیان همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، راهکار نجات اقتصاد کشور است و لارابیوتیک به عنوان یک فناور در غرفه زیست فناور تلاش می‌کند در این راه به اعتلای کشور کمک کند.

وی ادامه داد: وجود بروکراسی‌های سنتی، تأمین وام های کم بهره جهت افزایش تولید و طراحی محصولات جدید با به کارگیری نیروهای جوان و تحصیلکرده بر این حوزه و حمایت های تأمین اجتماعی و نظام وظیفه نخبگان از جمله مشکلات و موانع پیش روی است.

علیزاده درباره برون رفت از این چالش ها گفت: انتظار می رود شرکت های دانش بنیان نوپا و مستقر در مراکز رشد دانشگاهی مشمول حمایت های تأمین اجتماعی، سازمان مالیاتی، ارگان های ارائه دهنده مجوزهای کسب و کار، بنیاد نخبگان نیروهای مسلح (جهت ارائه حمایت های نظام وظیفه به مشمولان و ارائه حمایت های اقتصادی توسط بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری) شوند.

وی تأکید کرد: از مسئولان و مدیران مرتبط با این فعالیت ها انتظار می رود با سعه صدر و اعتماد به جوانان راهگشای مسیر آنان باشند، چرا که گاهی می توان آتش امید را در قلب جوانان با انگیزه شعله ور تر کرد و امید است مسئولان تمام توان خود را برای برون رفت جامعه از اقتصاد واسطه گری و آغاز اقتصاد تولیدمحور به کار برند.

علیزاده درباره رویکرد دولت جدید در حمایت از دانش بنیان ها گفت: رویکرد دولت حتماً مثبت است، اما باید دید چه مقدار از این رویکرد محقق می شود، از دولت انتظار می رود، با هر مسئولی که در این راه مانع تراشی یا سلب اعتماد کند، برخورد قاطع و مصمم صورت گیرد.

وی درباره حمایت مجلس و مجموعه قانونگذار کشور گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی کشور باید قانون ها و مقررات گذشته را در جهت حمایت از تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان تغییر دهد و به جای مسائل کم اهمیت، رونق اقتصادی را که باعث ایجاد اشتغال، ازدواج، کاهش فقر، افزایش جمعیت و بهبود وضعیت کشور خواهد شد سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

این فناور افزود: همچنین پارک های علم و فناوری و مراکز رشد با اهداف و سیاست های درستی تأسیس شده است و بی شک گسترش آنها باعث رونق شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

علیزاده ادامه داد: محصول پماد ضد زخم های سوختگی پس از ۱۲ سال کار تحقیقاتی تولید شده که قرار است این محصول در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها