۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 800651

صدراعظم آلمان طی سخنانی با تمرکز بر مسئله درگیری ها در اوکراین اعلام کرد که اروپا و جامعه بین المللی در نقطه حساسی قرار گرفته اند و روسیه باید بفهمد که نمی تواند چیزی را به دیگران دیکته کند.

شولتز: پوتین نباید این جنگ را ببرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دویچه وله، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر «داووس» در سوئیس به مسئله درگیری ها در اوکراین پرداخت.

شولتز در این باره مدعی شد: یک قدرت هسته‌ای بزرگ طوری رفتار می‌کند که گویی حق دارد مرزها را دوباره ترسیم کند. پوتین (رئیس جمهور روسیه) خواهان بازگشت به نظمی در جهان است که در آن قدرت هر چه را بخواهد دیکته می کند و در آن خبری از آزادی، عزم و حاکمیت برای همه نیست.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم اجازه دهیم که پوتین برنده این جنگ شود. مسئله این است که به پوتین بفهمانیم که صلح دیکته‌ شده ای وجود نخواهد داشت. هم اوکراین و هم ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم.

صدراعظم آلمان همچنین هشدار داد که اروپا و جامعه بین المللی در نقطه حساسی قرار دارند و جهان از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین تغییر کرده است.

شولتز مدعی شد که نه تنها اوکراین در معرض خطر است، بلکه سیستم همکاری بین المللی که پس از دو جنگ جهانی شکل گرفته نیز در معرض خطر است.

وی که به دلیل تعلل در ارسال تسلیحات به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته، خاطرنشان کرد که آلمان اکنون دستخوش تغییر عمده ای در سیاست دفاعی خود شده است.

شولتز گفت: برای اولین بار، آلمان به یک منطقه جنگی سلاح، از جمله تسلیحات سنگین، ارسال می‌کند.

دولت آلمان همراستا با هم پیمانان غربی خود در ناتو و دیگر ائتلاف ها، مسکو را به بهانه عملیات نظامی اش در اوکراین هدف تحریم های متعدد قرار داده و در تلاش است تا دیگر کشورهای اروپایی در تحریم سوخت های فسیلی روسیه از جمله نفت و گاز نیز با خود همراه نماید.

برچسب‌ها