کیهان نوشت: رفتار یک بازیگر پرهیاهو و همسرش در حاشیه جشنواره فیلم کن، با انتقادات بســیاری از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایران مواجه شده است. رفتاری که با حجب و حیای انسان ایرانی در تضاد است.

به گزارش قدس آنلاین، نمایش «فرهنگ ایرانی- اسلامی» هنر می‌خواهد که شما ندارید! بازیگران و فیلم‌ســازان ایرانی حاضر در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن، با پوشش، اظهارات و رفتارهای مشمئزکننده و دور از شأن هنرمند ایرانی، آبروی خود را بردند! جشــنواره فیلم کن، باز هم شاهد نمایش فیلم‌هایی در جهت تحقیر مردم ایران و همچنین رفتار تحقیرآمیز عوامل این فیلم‌ها بود! اغلب فیلم‌های ایرانی پذیرفته‌شــده در این دوره از جشــنواره کن فرانسه، در جهت سیاست‌های ضدایرانی مدیران این جشنواره هستند.

بنابر اظهارات و مطالب منتشرشده از سوی خبرنگاران و منتقدان ایرانی حاضر در کن، این فیلم‌ها تصویری نامطلوب از ایرانیان را نمایش می‌دهند. فیلم‌هایی که با واکنش سرد منتقدان جهانی نیز مواجه شده‌اند و اغلب، نمرات پایینی دریافت کرده‌اند. نکته قابل تأمل این است که برخی از منتقدان داخلی، اقدام به انتشار ترجمه‌هایی تحریف‌آمیز از نقدهای منتقدان خارجی بر فیلم‌هایی چون «برادران لیلا» نموده‌اند در حالی که متن اصلی این نقدها، با آن‌چه ترجمه شده تفاوت محتوایی دارد.

در این دوره از جشنواره فیلم کن نیز شاهد تکرار حضور بی‌ثمر و منفعل مدیران سینمایی هستیم. با این که جشنواره فیلم کن، همواره رویکردی ایران‌ستیزانه داشته اما مدیران سینمایی ما به جای اعتراض و اتخاذ سیاستی هوشمندانه در مواجهه با این جشنواره، با حضور منفعل و توریست‌مآبانه خودشان، موجب رسمیت بخشیدن به این جشنواره از سوی جمهوری اسلامی ایران شده‌اند!

به جــای فیلم‌ها، این حضور پرحاشــیه بازیگران در جشــنواره کن اســت که بحث‌برانگیز شده است. متأسفانه برخی از بازیگرها که ادعای روشنفکری هم دارند، با پوششی غیرمتعارف و خلاف شأن بانوی ایرانی بر فرش قرمز کن حضور یافتند. حتی پوشش یکی از این بازیگرها، از شــدت مضحک بودن سوژه طنز در فضای مجازی شده است! ضمن این که رفتار یک بازیگر پرهیاهو و همسرش در حاشیه این جشنواره، با انتقادات بســیاری از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایران مواجه شده است.

رفتاری که با حجب و حیای انسان ایرانی در تضاد است. متأســفانه افرادی که طی ســال‌های اخیر به عنوان هنرمند و ســلبریتی به نمایندگی از ســینمای ایران روی فرش قرمز و در مراســم و محافل جشنواره کن حضور می‌یابند، به جای جان بخشــیدن به فرهنگ ســرزمین مادری خودشان، به حاشیه‌سازی‌های مبتذل دست می‌زنند.

بدون تردید، حاشیه‌سازی، نیازی به توانایی و ذوق و هنر ندارد اما فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، سرمایه‌ای وزین و ارزشمند است که به نظر می‌رســد سینماگرانی که امسال در جشنواره کن حضور یافته‌اند، سواد و هنر لازم برای نمایش آن را ندارند!

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها