بازهم حادثه و بازهم نیروهای پلیسی که قربانی شدند. این‌بار قرعه به‌نام مأموران حفظ امنیت در پایتخت رقم خورد.

جای خالی عدلیه در حوادث این روزها

به گزارش قدس آنلاین، بازهم حادثه و بازهم نیروهای پلیسی که قربانی شدند. این‌بار قرعه به‌نام مأموران حفظ امنیت در پایتخت رقم خورد.

صبح روزگذشته، در محدوده کلانتری ۱۰۷ خیابان طالقانی تهران، دو مأمور پلیس که برای حفظ امنیت تجمع‌کنندگان در محل حضور داشتند، هدف گلوله یک شرور قرار گرفته و به شهادت رسیدند. 

در این حادثه دو مأمور دیگرمجروح شده و برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند؛ همچنین ضارب نیز بر اثر اصابت گلوله مصدوم و دستگیر شده‌است.

آنچه این روزها توی ذوق می‌زند، رشد آمار استفاده از سلاح گرم توسط اشرار در نزاع‌ها و درگیری با پلیس است. به‌عبارتی می‌توان گفت هزینه دست به جنایت زدن آن‌قدر پایین آمده که مجرمان ترسی از آن ندارند. شاید اگر قوه قضائیه رسیدگی به قصاص مجرمان در کوتاه مدت را تقویت کند، خیلی زود شاهد کاهش استفاده از سلاح غیرمجاز در جامعه باشیم.

به‌عنوان مثال اگر قاتل کارکنان سازمان بنیاد مستضعفان ایلام خیلی زود به‌سزای اعمالش می‌رسید، شاید اگر قاتلان پلیس‌های سیستان و بلوچستان زودتر از این مجازات می‌شدند، شاید اگر قاتلان پاکبان مشهدی که هدف گلوله قرار گرفت زودتر از این به‌دار مجازات آویخته می‌شدند، امروز شاهد شکسته‌شدن قبح به‌کارگیری اسلحه گرم در پایتخت نبودیم.  

به‌عنوان مثال در مورد اتفاق روز گذشته، فرمانده انتظامی پایتخت بیان داشته است: مجرم پیش از این هم با استفاده از اسلحه چهارنفر را کشته است. بنابراین گزارش تحقیقات اولیه نشان دهنده این موضوع است که ضارب در پی اختلافات ملکی که سال‌ها پیش بر سر آن دعوا داشته‌اند، اقدام به عمل مجرمانه کرده و از محل متواری شده است یا مثلاً در یک درگیری جداگانه جمعه ششم خردادماه، محیط ‌بانان با شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده دره‌باغ استان فارس، از توابع شهرستان بوانات یک محیط ‌بان و یک همیار محیط ‌زیست به شهادت رسیدند و یک همیار محیط‌ زیست دیگر نیز زخمی شد. حالا باید دید آیا زمان برخورد جدی و پیش‌گیرانه با مجرمان از این دست فرارسیده است یا نه؟

خبرنگار: حسین محمدی اصل

انتهای پیام/

برچسب‌ها