همزمان با نزدیک‌تر شدن عقربه‌های ساعت به موعد تعیین شده متجاوزان برای برپایی جشنی که از آن به «روز پرچم» یاد می‌کنند، فضا در فلسطین اشغالی هر دم ملتهب‌تر شده و گروه‌های مقاومت نیز به اشغالگران در مورد عواقب توطئه جدید هشدار داده‌اند.

روز پرچم فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، رژیم صهیونیستی باوجود همه هشدارها قصد دارد امروز راهپیمایی پرچم را در قدس اشغالی برگزار کند. «راهپیمایی پرچم» یا «رقص پرچم» در تقویم عبری برابر است با سالروز اشغال قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی(۱۹۶۷).

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، پلیس رژیم صهیونیستی برای این راهپیمایی دو مسیر مشخص کرده است. مسیر دوم به‌ویژه برای فلسطینی‌ها مشکل‌ساز است زیرا آن را به دلیل عبور از باب العامود و طریق الواد در بخش قدیمی قدس، تحریک‌آمیز می‌دانند.

این راهپیمایی اغلب شاهد درگیری میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان و پلیس رژیم صهیونیستی از سوی دیگر است. رژیم اشغالگر صهیونیستی سال گذشته پس از فشار و تهدیدهای مقاومت مجبور شد راهپیمایی پرچم را لغو کند. صهیونیست‌های افراطی، این راهپیمایی را مهر تأیید بر حاکمیت خود بر قدس شرقی به‌ویژه بخش قدیمی آن می‌دانند؛ پس راهپیمایی پرچم نبرد حاکمیت بر سر قدس است.

روز گذشته شبکه المیادین گزارش داد: در آستانه اقدام شهرک‌نشینان افراطی، این نگرانی وجود دارد که هر نوع حادثه جزئی به درگیری بزرگ منجر شود. در همین حال، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در نشستی امنیتی با مقامات تل‌آویو شرکت کرده بود در پاسخ به نگرانی‌ها درخصوص راهپیمایی تحریک‌آمیز «پرچم» تنها به این نکته اکتفا کرد که شهرک‌نشینان از داخل مسجدالاقصی عبور نخواهند کرد!

این در حالی است که در دو روز گذشته گروه‌های فلسطینی پس از یک نشست اضطراری در غزه، نیروهای خود را به حالت آماده‌باش عمومی درآورده و به مقامات تل‌آویو هشدار دادند برگزاری مراسم موسوم به راهپیمایی پرچم تخطی از تمامی خطوط قرمز است و مانند یک بشکه باروت، کل منطقه را به آتش خواهد کشید.

در این میان «جنبش مردمی جوانان» فلسطین هم در تقابل با اقدامات رژیم صهیونیستی پیشنهادی جالب مطرح کرد. این جنبش در واکنش به قصد رژیم صهیونیستی برای برگزاری «راهپیمایی پرچم»، خواستار نام‌گذاری فردا به «روز پرچم فلسطین» شد.

این گروه همچنین به منظور مقابله با راهپیمایی پرچم، خواستار برافراشتن پرچم فلسطین در هر خانه، میدان و خیابانی در قدس تا «باب العامود» شد؛ اما در میان این هیاهو روز گذشته کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ابعاد دیگری از عادی‌سازی روابط آل‌سعود با این رژیم به ویژه در حوزه امنیتی را افشا کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها