شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۱۹.۳۷۴ واحدی به یک میلیون و ۵۳۴ هزار واحد رسید.

شاخص کل بورس به یک میلیون و ۵۳۴ هزار واحد رسید

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۱۹.۳۷۴ واحدی به یک میلیون و ۵۳۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۷.۶۹۷ واحدی عدد ۴۲۴ هزار و ۸۴۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۱۹.۳۶۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۷۲ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۲۳.۰۰۱ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۶۳۴ هزار و ۳۱۵ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۳۲ واحد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۲۶۵ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۳ هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فولاد" با ۱.۶۹۶ واحد، "کچاد" با ۱۳۷۸ واحد و "وامید" با ۱۰۲۵ واحد کاهش بودند در مقابل؛ اما نمادهای معاملاتی "بوعلی" با ۳۰۹ واحد، "نوری" با ۲۰۸ واحد و "سآبیک" با ۶۰ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

معامله گران بازار سهام امروز شاهد تقابل به نسبت پر حجم فروشندگان اغلب حقیقی با خریدارانی بودند که با نگاهی به نقدینگی در گردش بازار، چشم امید به برگشت بازار با اخبار خوشایند در کانال حمایتی یک و میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس دارند.

در واقعیت اما خرس‌های روسی همچنان چوب حراج خود را بر روی نفت خام و محصولات فولادی و معدنی بالاتر از ایرانی‌ها در مقابل تجار چشم تنگ ایرانی می‌گیرند که این موضوع از چشم سهامداران گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها و همین طور هلدینگ های سرمایه گذاری آنها در روزهای پر ترافیک فصل مجامع پنهان نمانده است.

انتظار برای کاهش سودآوری گروه‌های شاخص سازی همچون گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها همزمان با نزدیک شدن به فصل گرما و آغاز خاموشی‌های اجباری کارخانجات به دلیل مصرف بالای برق خانگی، باعث شده تا فشار فروشندگان سهام همچنان چربش بیشتری بر خریداران حتی حقوقی این سهم‌ها داشته باشد.

در گروه خودرویی‌ها اما اقبال برای جمع آوری سهام در سهم‌های شاخص جاده مخصوصی در حالی بر تعداد فروشندگان فزونی داشت که بازی‌های پشت پرده سهامداران عمده باعث شده تا اغلب تحلیلگران به لیدر شدن این گروه برای بازار منتقد باشند.

در این گروه امروز از کف کارخانه ایران خودرو خبر رسید که محصولات این شرکت قرار است در بورس کالا عرضه شوند.در این زمینه هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر اینکه قیمت عرضه در بورس کالا با قیمت کارخانه خودروساز یکسان خواهد بود یا خیر، اظهار نظری نکرده است.

به نظر می‌رسد با وجود ضعف نقدینگی و تداوم خروج پول از سوی حقیقی‌ها در بازار فردا اما روند معاملات با جای گیری نماگر بورس تهران در کانال حمایتی خود، هر چند ناپایدار اما بهتر از امروز باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها