۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 804598

بر اساس آمارهای ارائه شده هند در ۲۰ روز منتهی به چهارشنبه هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ برابر ذغال سنگ بیشتری را از روسیه وارد کرده است.

هند واردات نفت از روسیه را ۳۱ برابر کرد

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که مقامات آمریکایی به شدت پیگیر آن هستند که هند را ملزم کنند واردات حامل‌های انرژی از روسیه را افزایش ندهد، اما آمارهای موجود نشان می‌دهد در ۲۰ روز منتهی به چهارشنبه هفته گذشته هند ۶ برابر ذغال سنگ بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از روسیه وارد کرده است.

در واقع آمارهای رویترز نشان‌دهنده تداوم سیاست هند در بالا بردن خرید سوخت‌های فسیلی از روسیه پس از تحریم نفت و ذغال سنگ این کشور از سوی کشورهای غربی به خاطر درگیری نظامی با اوکراین است. در حالی که انگلیس و آمریکا خرید نفت و گاز از روسیه را متوقف کرده‌اند و اتحادیه اروپا از برنامه خود برای اعمال تدریجی تحریم نفت و ذغال سنگ روسیه صحبت کرده، حالا مسکو به دومین صادرکننده نفت به هند در ماه «می» بدل شده و در این مسیر از عربستان سبقت گرفته است.

نکته حائز اهمیت آنکه هند واردات نفت از روسیه را در این مدت ۳۱ برابر کرده، بر همین اساس هند واردات ذغال سنگ از روسیه را به ۳۳۱ میلیون دلار رسانده و واردات این کشور از روسیه هم ۳۱ برابر شده و به ۲.۲۲ میلیارد دلار رسیده است.

در ۲۰ روز منتهی به روز چهارشنبه هند روزانه ۱۱۰ میلیون دلار نفت از روسیه وارد کرده است. نکته اصلی اینجاست که فروشندگان نفت روسیه اولا تخفیف خوبی روی قیمت این نفت ارائه کرده‌اند و دوم پول آن را به روپیه یا درهم امارات پذیرفته‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها