یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اکنون ما با سیاست غلط می‌خواهیم در صنعت خودروسازی خودکفا شویم، گفت: تا زمانی که شرکت‌های خودروسازی چینی در ایران فعال باشند، واردات خودرو هم انجام نمی‌شود.

شرکت‌های چینی مانع اصلی واردات خودرو به ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین  با بیان اینکه در حال حاضر خودکفایی در صنایع موتورسازی، خودروسازی و لباس ضرورتی ندارد، اظهار کرد: باید از خودکفایی در صنعت خودرو دست برداریم و بگذاریم خودرو وارد شود. البته به شرط اینکه در داخل کشور هم از اشتغال‌زایی غافل نشویم؛ به طوری که دستگاه‌ها در ایران مستقر شده و از کارگران ایرانی استفاده کنند و تعمیرات آن نیز در داخل انجام شود.

وی تصریح کرد: اختاپوس حاکم بر بازار خودروی ایران که چین باشد، نمی‌گذارد از شرکت‌های کره‌ای خودرو وارد کنیم چراکه در حال حاضر در مورد خودروهای داخلی بین قیمت بازار و کارخانه ۱۰۰ میلیون تومان اختلاف وجود دارد و در کنار این بعد از ثبت نام هم باید سه تا چهار ماه منتظر تحویل بود اما شرکت‌های چینی در داخل خودرو را به نقد یا قسط آن هم با قیمت‌های نجومی تحویل می‌دهند.

این نماینده مجلس گفت: تا زمانی خودروهای چینی با قمیت‌های نجومی در بازار عرضه شود، چین نمی‌گذارد خودروی دیگری وارد کشورمان شود. همه می‌دانند که در حال حاضر درد صنعت خودرو در ایران مافیاست اما به دلیل اینکه صنعت خودروسازی در کشور برای حدود هشت میلیون نفر اشتغال‌زایی کرده، همین موضوع مقابله با مافیای خودرو را دشوار کرده است.  

نیک‌بین بیان کرد: هرچند مجلس با واردات خودرو موافق و شورای نگهبان هم موضوع را تایید کرده است ولی چون لابی‌های شرکت‌های خودروسازی چینی و مافیای خودرو در ایران نمی‌گذارند این اتفاق به راحتی رخ دهد، عملا تعداد قابل توجهی خودرو وارد نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها