رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: رشد اقتصادی کشور از ۴ دهم درصد به بیش از ۴ درصد رسیده است.

به دنبال گشایش اقتصادی و بهبود کسب و کار هستیم/ رشد اقتصادی به بیش از 4 درصد رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اقشار مختلف خراسان شمالی که صبح امروز، دوم تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز شروع به کار دولت رشد اقتصادی کشور ۴ دهم درصد بود اما در حال حاضر و پس از چند ماه آخر سال گذشته از چهار دهم گذشته و در حدود ۵ درصد است.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور نوید این را می دهد که می شود با پیگیری و برنامه‌ریزی‌ها زمینه رشد اقتصادی و ارزش پیدا کردن پول ملی در جامعه را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کنترل تورم، وظیفه ما در دولت است، افزود: به دنبال گشایش اقتصادی و بهبود کسب و کار هستیم.

 رئیسی گفت: کنترل تورم، بیماری کرونا، کسری بودجه و کالاهای اساسی از جمله مهمترین برنامه های دولت از بدو شروع به کار بوده و همچنان نیز ادامه دارد.

رئیس جمهور همچنین گفت: زمانی که در دولت کار را آغاز کردیم با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبرو بودیم و این موضوع برای همگان سوال بود که چگونه قرار است آن را پشت سر بگذاریم اما با افزایش تولید و فروش نفت توانستیم بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول امیدوارانه سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذاریم.

وی همچنین ادامه داد: دولت ماهانه ۱۲ الی ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه هایی که دولت های قبل انجام داده اند را پرداخت می کند. این هزینه هایی است که دولت مستقر انجام نداده و توسط دولت های قبلی انجام شده اما هزینه های آن را ما پرداخت می کنیم.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند با قدرتی که خلق کرده‌اند بدون اینکه قراردادی را امضا کنیم و تعهد جدیدی را برای کشور بپذیریم با همان وضعیت سابق موفق شده ایم صادرات نفتی را به حد قابل قبول برسانیم.

 رئیسی گفت: درآمدهای دولت افزایش پیدا کرده اما هزینه هایی نیز وجود دارد که در حال پرداخت آنها هستیم. ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، افزایش حقوق و دستمزد و غیره مواردی است که از طریق افزایش درآمدهای کشور در حال پرداخت است.

این خبر در حال تکمیل است...رشد 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها