آئین افتتاح ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه احداث شده راه و شهرسازی در  استان خراسان شمالی با حضور مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، دکتر محمودزاده معاون مسکن و ساختمان مسکن وزارت و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان صبح امروز در راهدارخانه اسدلی شهرستان اسفراین برگزار شد.

پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌های خراسان شمالی در سفر ریاست جمهوری

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرنگار خراسان شمالی قدس آنلاین در این استان، قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این آئین از پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راههای این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه اولین اقدام در استان خراسان شمالی توجه به راه‌ها به ویژه راه‌های روستایی است، افزود: از این اعتبار حدود هزار میلیارد تومان برای راههای روستایی استان پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: امید است با اعتبارات پیش بینی شده در این حوزه و با روحیه جهادی و انقلابی مسئولان این اعتبارات تبدیل به نیازهای مردمی شود.

 قاسمی در ادامه گفت: استان خراسان شمالی با اقدامات خوب در حوزه مسکن به اندازه دو سال نهضت ملی مسکن کار مسکن را در این استان شروع کرده است.

وی تصریح کرد: این اعتبارات راه و شهرسازی در حوزه راهداری و مسکن اکثر شهرهای استان را در برمی گیرد و با یک حرکت جهادی استان تبدیل به یک کارگاه بزرگ برای امید آفرینی و ایجاد اشتغال می شود.

قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز  در این آئین گفت: افتتاح ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه اجرا شده در سال جاری شامل ۷۷ کیلومتر راه روستایی، بهسازی روکش راه و سه پل و رفع سه نقطه پرتصادف و شروع عملیات اجرایی ۱۵۵ میلیاردتومان پروژه عمرانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی فاقد حمل و نقل ریلی است، افزود: امیدواریم طی این سفر اجرای راه آهن نقاب، اسفراین که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مصوب شود.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی فاقد شبکه آزادراه و بزرگراه است، خاطر نشان کرد: برای احداث و تکمیل باند محور بجنورد به جنگل گلستان در سفر ریاست جمهوری ٨۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی در مجموع شبکه راههای اصلی و فرعی ۵۰ درصد از میانگین کشوری عقب است که امید است با اعتبارات پیش بینی شده وضعیت استان بهبود یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها