۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
کد خبر: 805544

هفت راز در هفت حوض

حامد دادگر نژآد

هفت حوض یکی از جاذبه های طبیعی مشهد است که در دل کوه‌های خلج جا دارد.

هفت راز در هفت حوض

این منطقه حدود ۷ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. بعد از طی این مسافت باید ماشین را پارک کنید و باقیمانده مسیر که ۲ کیلومتر است را پیاده طی کنید تا به این نقطه دیدنی برسید.

هفت حوض نام منطقه ای است که از جاذبه های طبیعی مشهد به شمار می آید. بعضی از هفت حوضچه هایی که در این منطقه در امتداد هم قرار دارند، به اندازه یک استخر کوچک هستند. آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و سپس بعدی می ریزد تا به حوضچه آخر برسد.

تفریح در پارک هفت حوض مشهد

طبیعت‌گردی، پیاده روی و گشت‌وگذار در طبیعت از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در بوستان هفت حوض مشهد انجام دهید. یادتان نرود در بازدید خود حتما دوربین عکاسی خود را همراهتان ببرید چراکه مناظر این پارک به قدری زیبا هستند که از گرفنت عکس‌های مختلف خسته نخواهید شد

. دره هفت حوض همچنین دارای جاذبه‌های دیگری نیز هست. جاهای دیدنی هفت حوض شامل چشمه های پارک، تنوره و کتیبه خلج می‌باشد که در پیاده‌روی و گشت و گذار خود در پارک می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

تاریخچه بوجود آمدن هفت حوض

شاید پس از بازدید از حوضچه‌های پارک هفت حوض مشهد این سوال برایتان ایجاد شود که دلیل تشکیل این حوضچه‌های زیبا چیست؟

از آنجاییکه رودهای این منطقه قدمتی طولانی دارند و آب شاید حدود هزاران سال است که در این رودها در جریان باشد، این حوضچه‌ها به علت فرسایش بوسیله آب ایجاد شده اند. جریان داشتن آب به مدت طولانی و ریزش آن از حوضچه‌ای به حوضچه دیگر باعث شده است تا آب بتواند این حوضچه‌های طبیعی زیبا را بوجود آورد. در این میان جنس سنگ‌های این منطقه که از جنس آهک بوده و بسیار نرم هستند و همچنین باران‌های اسیدی و فرسایش شیمیایی سنگ‌ها در بستر یکی از شاخه های رودخانه طرق به سمت بنالود، به آب در بوجود آوردن این حوضچه‌های طبیعی کمک کرده است. تمام آن عوامل باعث شده است تا در طول سالیان دراز این فرسایش تا حدی پیش رود که وسعت برخی از حوضچه‌ها عملا به اندازه یک استخر کوچک شود و یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه را پدید آورد.

برچسب‌ها