گفت‌وگوی طولانی کیوان کثیریان، منتقد سینمایی با پیمان معادی، بازیگر سینما که به صورت زنده جمعه شب پخش شد، نکات قابل توجهی داشت و معادی به بسیاری از پرسش‌های مردم و رسانه‌ها درباره حاشیه‌ها و اتفاقات کن پاسخ داد.

پیمان معادی:عنکبوت مقدس، فیلمی دم‌دستی و ضعیف است

او با عذرخواهی از مردم نسبت به همزمانی فاجعه متروپل و رفتن عوامل فیلم «برادران لیلا» روی فرش قرمز گفت: متأسفانه ما در زمان بد در مکان بدی بودیم. آن زمان از حجم اتفاقی که در آبادان افتاده بود خبردار نبودیم و باور کنید اگر این اتفاق دو روز زودتر افتاده بود هیچ کداممان در جشنواره کن شرکت نمی‌کردیم.
معادی درباره فیلم «عنکبوت مقدس» و پیشنهاد علی عباسی به او برای بازی در این فیلم خاطرنشان کرد: چند بار به من پیشنهاد بازی در این فیلم شد ولی قبول نکردم حتی زمانی که قرار بود این فیلم در ایران ساخته شود چون ترجیح دادم فیلم‌های این شکلی کار نکنم. البته که فیلم عنکبوت مقدس، بسیار دم‌دستی و ضعیف بود و به نظرم  فیلم «عنکبوت» که در ایران ساخته شده، پرداخت و دکوپاژ بهتری دارد.  وی با بیان اینکه جوایز کن و اسکار سیاسی شده‌اند، یادآور شد: من فیلم عنکبوت مقدس را کامل ندیدم و در حد همان ۲۰ دقیقه‌ای که دیدم بسیار دم‌دستی و معمولی بود ولی اگر در این فیلم به باورهای مردم توهین شده، با آن مخالفم چون هیچ کس حق توهین به باورهای مردم را ندارد.

خبرنگار: زهره کهندل

برچسب‌ها