دستیار رئیس جمهور روسیه امروز از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور کشورش با همتای ایرانی خود در روز چهارشنبه در شهر عشق آباد خبر داد.

پوتین و رئیسی دیدار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه با همتای ایرانی خود در عشق آباد دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دستیار رئیس جمهور روسیه در این خصوص ادامه داد: ولادیمیر پوتین قرار است در نشست عشق آباد (در ترکمنستان) با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و الهام علی اف همتای وی از جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کند.

«یوری اوشاکوف» در ادامه اضافه کرد: مسکو انتظار دارد در نشست عشق آباد، کنوانسیون وضعیت دریای خزر از جمله از نظر عدم حضور نیروهای مسلح غیرمنطقه ای تایید شود.

«اوشاکوف» در خصوص موضوع افغانستان نیز گفت: با رهبر طالبان در تماس هستیم. مقامات جدید افغانستان را برای تشکیل دولتی متعادل تشویق می کنیم.

در همین ارتباط، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه هفته جاری در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان، برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر به ترکمنستان سفر می‌ کند.

رئیس جمهور ایران در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر، با روسای جمهور کشورهای حاضر در اجلاس نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت.

دیروز نیز اعلام شد که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در هفته جاری به شهر دوشنبه پرواز خواهد کرد.

هدف از این سفر گفتگوهای بزرگ و مهم با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در جریان یک ناهار کاری اطلاع رسانی شده بود.

برچسب‌ها