این شب‌ها در حالی که در اغلب سالن‌های کنسرت در سطح شهر خوانندگان مختلفی روی صحنه می‌روند اما سالن وزارت کشور حال و هوای متفاوتی دارد و آواز خوش همایون شجریان و صدای دلنشین سازهای ارکستر «سیاوش» به رهبری آرش گوران در این تالار می‌پیچد و گوش جان را می‌نوازد.

جز عشق نمی‌خواهم من زاده ایرانم

همایون شجریان پس از چهار سال از اجرای آخرین کنسرتش به همراه  سهراب و تهمورس پورناظری در تهران، این بار با قطعات تازه‌ای که مجموعه‌ای از آثار اخیرش است، به صحنه بازگشته است.
این خواننده محبوب و برجسته آواز ایرانی با اجرای ۹ قطعه همچون «بگذار سر به سینه من»، «زلف بر باد مده»، «آسمان ابری»، «یک نفس آرزوی تو»، «سرو چمان»، «دیار عاشقی‌هایم» و... میزبان علاقه‌مندانش و عاشقان موسیقی ایرانی است؛ همچنین در این کنسرت یک قطعه به صورت بداهه‌نوازی سازهای کوبه‌ای و دو قطعه «چهار مضراب» و «دود عود» با آهنگسازی پرویز مشکاتیان اجرا می‌شود که بسیار مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است.
استقبال مردم از خرید بلیت این کنسرت هم در نوع خود یک رکوردشکنی بود و روند فروش بلیت را با اختلال مواجه کرد، تا جایی که به دلیل استقبال بسیار مخاطبان شجریان روزهای دیگری را در تیر و مرداد ماه تمدید کرد که در زمان کوتاهی تمام بلیت‌های آن نیز به فروش رفت. 
طبق گزارش سایت تیوال در ۱۲دقیقه آغازین فروش، از سوی بیش از ۷۰هزار نفر در مجموع ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار اتصال شبکه به زیرساخت‌های تیوال برقرار شد و ۲۰هزار درخواست خرید در یک ثانیه به ثبت رسید و در ۱۵دقیقه از آغاز نوبت‌های بعدی فروش، خرید بیش از هزار بلیت در دقیقه ثبت 
شد. 
این در حالی است که بیش از هزار و ۲۰۰ بلیت ردیف VIP از سوی همایون شجریان به صورت رایگان و بر اساس قرعه‌کشی به دانشجویان داوطلب و احراز هویت‌ شده اهدا شد. کنسرت «به رنگ صدا» تا ۵ مردادماه در تهران ادامه دارد.

خبرنگار: صبا کریمی

برچسب‌ها