وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان با اشاره به بحران‌سازی ترکیه از پناهجویان، اعلام کرد که طول دیوار مرزی با ای کشور را افزایش خواهند داد.

یونان دیوار مرزی با ترکیه را سه‌ برابر افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «زمان» در گزارشی خبر داد که دیوار ساخته شده توسط یونان در مرز با ترکیه ۱۳کیلومتر است و این کشور از سال گذشته تاکنون برای جلوگیری از موج مهاجرت‌های غیرقانونی، در امتداد مرز ناهموار با ترکیه اقدامات حفاظتی خود را افزایش داده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «نوتیس میتاراچی» وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان در این باره گفت: «ترکیه به وضوح تلاش می‌کند تا از مهاجران برای ایجاد بحران با یونان استفاده کند؛ ارقام و اعداد چنین امری را نشان می‌دهد».

 وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان افزود: «طی بحران پناهندگان در سال ۲۰۱۵، یک میلیون آواره سوری به کشور آمدند اما بعدها این میزان بسیار کاهش یافت. درحال‌حاضر تخمین زده می‌شود که روزانه ۱۰۰۰ مهاجر به طور غیرقانونی از مرز عبور کنند. امسال میزان مهاجرت‌ها تا ۲۰درصد افزایش یافته است».

میتاراچی درباره افزایش اقدامات حفاظتی در مرزها گفت: «صدها مامور گشت مرزی در امتداد مرز [دریای] اوروس مستقر شده‌اند تا روند گشت‌زنی‌ها در هفته‌های اخیر را تشدید کنند. اما یونان زمان را برای پیشبرد برنامه‌های خود با هدف افزودن ۸۰ کیلومتر سیم خاردار و فولاد به دیوار ۴۰کیلومتری موجود تلف نخواهد کرد؛ برنامه‌هایی که به دلیل ترس از یک موج بزرگ‌تر ناشی از مهاجرت‌ها در نظر گرفته شده‌اند».

پیش از این نیز، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از وزیر امور مهاجرت ترکیه اعلام کرده بود که دیوار فولادی یونان با ترکیه از ۴۰ به ۱۲۰ کیلومتر گسترش خواهد یافت. او گفته بود که این تصمیم دولت برای توسعه بیشتر دیوار مرزی است و آن‌ها از اروپا برای این طرح درخواست کمک مالی کرده‌اند.

این اظهارات در حالی از سوی مقامات یونان مطرح می‌شود که رسانه‌ها اعلام می‌کنند دولت آتن، علی‌رغم تشدید اقدامات نظامی خود در امتداد دریای اوروس در مرز با ترکیه، مهاجران همچنان از این منطقه ممنوعه عبور می‌کنند.

برچسب‌ها