وزیر امور خارجه قطر در ادامه سفرش به لبنان که به دعوت لبنان و برای شرکت در نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی صورت گرفته، امروز(جمعه) با رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

کمک ۶۰ میلیون دلاری قطر به ارتش لبنان/ وزیر خارجه قطر با بری دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از العربی الجدید، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر امروز(جمعه) با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در مقر ریاست جمهوری در "عین التینه" دیدار کرد.

پیشتر وزیر امور خارجه قطر پنجشنبه با نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان دیدار کرد. میقاتی در این دیدار از حمایت دولت قطر از ارتش لبنان قدردانی کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی قطر(قنا)، در این دیدار روابط و همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور، تحولات اوضاع منطقه‌ای و همینطور تعدادی از مسائل مورد اهتمام مشترک مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

طبق گزارش این خبرگزاری، میقاتی در این جلسه ضمن قدردانی از کمک ۶۰ میلیون دلاری قطر به ارتش لبنان، بر تقویت و گسترش روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

وی گفت: لبنان از ایستادگی قطر در کنارش و حمایت‌های مستمر این کشور از نیروهای امنیتی و نظامی لبنانی قدردان است و این کمک‌ها در خروج کشور از شرایط سخت فعلی بسیار تاثیر گذار است.

وزیر امور خارجه قطر نیز به نوبه خود تاکید کرد که اعلام این کمک درچارچوب تعهد قاطع کشور قطر به حمایت از لبنان، ایستادن در کنار مردم لبنان و اعتقاد راسخ به اهمیت و ضرورت اقدام مشترک اعراب برای خارج ساختن لبنان از بحران فعلی است.

در ژوئیه سال گذشته، دولت قطر اعلام کرد که به مدت یک سال، ماهانه ۷۰ تن غذا از ارتش لبنان به ارزش ۶۰ میلیون دلار حمایت خواهد کرد.

بر اساس بیانیه ارتش لبنان، وزیر امور خارجه قطر همچنین در دفتر خود در الیرزه در شرق بیروت با جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان دیدار کرد.

براساس اعلام منابع لبنان، وزیر امور خارجه قطر در دیدار با فرمانده کل ارتش لبنان بر استمرار حمایت قطر از ارتش لبنان تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها