۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 806911

وقتی ورزش می‌میرد!

خداداد عزیزی

اتفاقاتی در ورزش شهر مشهد رخ می‌دهد که واقعاً عجیب است. ابدا درک نمی‌کنم چطور برخلاف تمام استان‌های ایران، مسئولان شهری و استانی در خراسان رضوی علاقه‌ای به داشتن تیم فوتبال ندارند. چرا دوست ندارند جوانان در ورزشگاه‌ها باشند؟

به گزارش قدس آنلاین، اتفاقاتی در ورزش شهر مشهد رخ می‌دهد که واقعاً عجیب است. ابدا درک نمی‌کنم چطور برخلاف تمام استان‌های ایران، مسئولان شهری و استانی در خراسان رضوی علاقه‌ای به داشتن تیم فوتبال ندارند. چرا دوست ندارند جوانان در ورزشگاه‌ها باشند؟

وقت جوان این شهر و استان به جای استادیوم رفتن، کجا می‌گذرد؟ مشخص است که درک چنین مسائلی برای برخی از آقایان سخت است و متأسفانه در این مدت با ورزش مشهد طوری رفتار شده که گویا این شهر با ورزش مخالف است.

این در حالی است که مشهد در ورزش توانایی بالایی دارد؛ اما مدیران ورزشی‌اش تخصص لازم را ندارند تا از این ظرفیت‌ها بهره ببرند. زمانی مشهد دو تیم خوب در لیگ داشت، استادیوم‌ها پر از جوانان شهر بود و چند ساعت در هفته سرگرم بودند، در رشته‌های دیگر مثل کشتی و والیبال هم همین‌طور بود، اما حالا مشهد و خراسان در ورزش کجا هستند؟

انگار روی ورزش مشهد خاک و گرد مرده ریخته‌اند. برای هیچ‌کس مهم نیست که یک بازیکن ملی‌پوش چندین سال است نداریم. در سطح اول فوتبال ایران چرا بازیکنی نداریم؟ این همه بازیکن داشتیم، از نیکبخت و رضا عنایتی تا حسین بادامکی‌ها کجا هستند؟ این نشان می دهد کسانی که ورزش این شهر را می‌چرخانند، از ورزش سررشته‌ای ندارند.

خبرنگاران اگر بخواهند با شخصیت‌های ورزشی خراسان که در رده ملی حضور داشته‌اند صحبت کنند، با ذره‌بین باید بگردند. این نتیجه کار زیبای مسئولان ورزش است. پایتخت معنوی کشور چرا باید این‌قدر در ورزش کشور ضعیف و ذلیل باشد؟ جواب مشخص است؛ چون انتخاب‌های وزارت ورزش در استان‌های مختلف بیشتر با رابطه و رانت است.

برای ورزش خراسان رضوی، چه درخواستی از سجادی می‌توانیم داشته‌باشیم وقتی می‌بینیم متولی ورزش استان مورد انتقاد همه است، اما تغییری انجام نمی‌شود، نکته جالب‌تر اینجاست که سجادی خودش ورزشی است و حرف‌های ما ورزشی‌ها را خوب متوجه می‌شود، اما مشخص نیست چرا برای ورزش این استان تصمیم درست نمی گیرد و یا حتی از افراد ورزشی این منطقه مشورت نمی‌گیرد. در ورزش مشهد آدم‌های گردن کلفتی با سابقه درخشان داریم که مدیرکل شوند، اما برخی بدون سابقه‌ای در ورزش قهرمانی، بر این صندلی تکیه زده‌اند که کارنامه‌شان تعریفی ندارد. واقعیت این است وقتی ورزش استان متأسفانه دست اهلش نباشد، همین می‌شود که می‌بینید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها