نخست‌وزیر جدید و موقت رژیم صهیونیستی اذعان کرد که توافقنامه‌های ابراهیم، نعمت بزرگی برای این رژیم هستند و روند عادی‌سازی‌ها ادامه خواهد یافت.

لاپید: «توافقات ابراهیم» نعمت بزرگی است

به گزارش قدس آنلاین، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی شب گذشته (شنبه) در اولین سخنرانی خود گفت که «توافقنامه‌های ابراهیم» برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی، نعمت بزرگی برای تل‌آویو هستند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، سخنگوی لاپید در توئیت‌هایی مهم‌ترین محورهای سخنرانی نخست‌وزیر جدید تل‌آویو را منتشر کرد و نوشت: «ما بر این باوریم که توافقات ابراهیم با خود خیر بزرگی را در حوزه‌های امنیتی و تحرک اقتصادی به همراه خواهد داشت؛ خیری که در نشست النقب با شرکت امارات، بحرین، مصر و مغرب به وجود آمد».

نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی در ادامه ضمن اشاره به این که خیر بزرگی در توافق‌نامه‌های پیش‌روی رژیم صهیونیستی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که همواره نیازهای امنیتی این رژیم تامین شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در تلاش برای پوشاندن ضعف‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که باید همیشه از قدرت نظامی تل‌آویو حمایت به عمل آید؛ چرا که بدون چنین قدرتی آنان امنیتی نخواهند داشت.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی، کنست را منحل و مقرر کردند تا چهار ماه دیگر انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار کنند. لاپید به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور جایگزین «نفتالی بنت» شد و روز جمعه، برنامه‌های خود در این جایگاه را با شرکت در نشستی با موضوع پیگیری وضعیت اسُرا و مفقودین صهیونیست، در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

توافقات ابراهیم، بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و آمریکا بود که در سال ۲۰۲۰ منعقد شد و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بانی و مشوق آن بود. بعد از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با تل‌آویو، توافق‌نامه‌های ابراهیم با محوریت روند عادی‌سازی‌های عربی با رژیم صهیونیستی مطرح می‌شوند.

برچسب‌ها