سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن از پیونگ یانگ به عنوان بهانه ای برای رسیدن به تفوق نظامی در منطقه و ایجاد اتحادی همانند ناتو استفاده می کند.

کره شمالی: آمریکا به دنبال تحقق طرح ناتوی آسیایی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، کره شمالی از توافق اخیر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن جهت تقویت همکاری نظامی انتقاد و از آن به عنوان ابزاری برای تحقق طرح ایالات متحده در ایجاد یک اتحاد نظامی مانند ناتو در منطقه یاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در پاسخ به سوالی در این باره گفت: حقیقت امر به وضوح نشان می دهد که هدف واقعی آمریکا از انتشار شایعه «تهدید از سوی کره شمالی» فراهم کردن بهانه ای برای دستیابی به برتری نظامی بر منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

وی افزود: وضعیت حاکم به شدت مستلزم تقویت نیروهای دفاعی کشور برای مقابله فعالانه با وخیم شدن سریع اوضاع امنیتی است.

پیشتر رهبران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در دیدار با یکدیگر در حاشیه نشست سران کشورهای عضو ناتو که هفته گذشته در اسپانیا برگزار شد، توافق کردند که راه های بیشتری را برای تقویت بازدارندگی گسترده برضد کره شمالی به ویژه توانایی ارتش آمریکا و نیروهای هسته ای آن، برای جلوگیری از حملات به متحدان واشنگتن همراه با همکاری امنیتی، بررسی کنند.

در همین رابطه «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن گفته بود: توانایی های بازدارندگی اتحاد ژاپن-آمریکا و آمریکا- کره جنوبی باید به عنوان بخشی از تلاش اساسی برای تقویت مشارکت سه جانبه بین ژاپن، ایالات متحده و کره جنوبی ارتقا یابد.

گفتنی است که ژاپن و کره جنوبی برای اولین بار به عنوان ناظر در اجلاس سران ناتو شرکت کردند.

کره شمالی پیش از دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با رهبران ژاپن و کره جنوبی نیز اعلام کرده بود که آمریکا با بی توجهی به تقاضای امنیتی اولیه و نگرانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه، مصمم به همکاری نظامی با دست نشانده ها و آلت دست های خود است.

پیونگ یانگ همچنین مانورهای نظامی مشترک بین نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی را به عنوان اقدامی برای تهاجم محکوم و همچنین اعلام کرده که حضور نظامی آمریکا و همکاری های نظامی اش با کشورهای منطقه امنیت پیونگ یانگ را به خطر می اندازد.

برچسب‌ها