معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا گفت: شهید مهدی باکری یک فرمانده مقتدر بود که یک لشکر را به حرکت درمی‌آورد. من وقتی فیلم «موقعیت مهدی» را دیدم، به خاطر جفایی که به مهدی باکری شده است،‌ سراسر اشک ریختم.  

"موقعیت مهدی" باکری را یک فرمانده مقتدر نشان نمی‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی شادمانی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا صبح روز چهارشنبه پانزدهم تیرماه ضمن تشریح ابعاد جدیدی از ماهیت کودتای نقاب (در پایگاه شهید نوژه همدان) که در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۵۸ انجام شد، به بیان خاطراتی از هشت سال حضورش در دفاع مقدس پرداخت که مشروح این نشست به زودی منتشر خواهد شد.

وی همچنین در این نشست درباره فیلم «موقعیت مهدی» گفت: چند شب پیش فرصتی دست داد که فیلم «موقعیت مهدی» را ببینم. این فیلم درباره آقامهدی باکری و مدیریت جنگ دقیق نیست.

سردار شادمانی با اشاره به صحنه‌هایی از شهید شدن تعداد زیادی از رزمندگان در جبهه ابراز داشت: شما در این فیلم، جنگ و باکری را اصلاً نمی‌بینید. چرا که شهید مهدی باکری یک فرمانده مقتدر بود که یک لشکر را به حرکت در می‌آورد. اما در فیلم «موقعیت مهدی» او را یک فرمانده نامقتدر نشان می‌دهند و این جفاست.

وی ادامه داد: اینکه حضرت آقا می‌فرمایند اگر شما دستاوردهای ارزشی را خوب تبیین نکنید، دیگران وارونه به تصویر می‌کشند، همین است. من وقتی فیلم «موقعیت مهدی» را دیدم، به خاطر جفایی که به مهدی باکری شده است،‌ سراسر اشک ریختم.  

این هم‌رزم شهید باکری خاطرنشان کرد: ما فرماندهان وقتی این فیلم‌ها را می‌بینیم بسیار متأثر می‌شویم. مثلاً‌ دائم می‌گویند که نیروها روی مین می‌رفتند. مگر می‌شود نیروها روی مین بروند؟! در جنگ این گونه نبود. تخریب‌چی‌ها آموزش می‌دادند و مأمور بودند مین‌ها را از جلوی پای رزمندگان بردارند تا مسیر باز شود. البته ممکن بود هنگام خنثی‌سازی مین‌ها، مینی منفجر شود و جوانی را قلع و قمع کند. 

سردار شادمانی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود فرمانده به نیروهایش دستور می‌داده روی مین بروند، اصلاً چنین چیزی نبوده و خیانت است. با این وجود فیلم «موقعیت مهدی» یک فیلم ارزشی است و باید امثال آن را تشویق کرد. منتها باید برای تهیه چنین فیلم‌هایی از کارشناس نظامی مسلط و کاربلد استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها