رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی در آستانه روز خبرنگار ادعای جالبی را مطرح کرد و از معاون دادستان مشهد خواست که به رسانه‌ها در انتشار اخبار حوادث فرودگاه مشهد تذکر داده شود.

رسانه‌ها در انتشار اخبار حوادث فرودگاه مشهد محدود شوند

به گزارش قدس آنلاین، سعید ولی‌زاده  در در نشست هم‌اندیشی ساماندهی تورهای گردشگری خراسان رضوی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر اتفاقی مانند سیل یا خروج قطار از ریل، تاثیرات خاصی در گردشگری ما ایجاد می‌کند. ظهر روز یکشنبه لاستیک یک هواپیما در فرودگاه مشهد ترکیده است و ببینید رسانه‌های ما چه کردند؛ در حالی‌که ترکیدن لاستیک یک هواپیما آن‌قدر هم مسئله‌ای ندارد. بنابراین از معاون دادستان مشهد تقاضا داریم در جلساتی که با رسانه‌ها دارند، تذکراتی داده شود که با ترکیدن لاستیک یک هواپیما این‌چنین پیشروی نکنند.

وی درج آگهی در سایت‌های آگهی اینترنتی و اختصاص بخشی از بلیت هواپیماها به اتباع خارجی را از مشکلات آژانس‌های مسافرتی برشمرد و بیان کرد: یکی از چالش‌های ما تورهای ثبت شده در سایت‌های دیوار و شیپور است که افراد بدون این‌که احراز هویت شوند، آگهی‌های اقواکننده‌ای را ثبت می‌کنند و باعث بروز مشکلات می‌شوند. هویت کاربران در این سایت‌ها باید احراز شود و هنگام درج آگهی، مجوزهای آن‌ها از اداره‌کل میراث فرهنگی و تاییدیه‌های سازمان‌های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. درخواست خود در این زمینه را به دادستان اطلاع داده‌ایم.

ولی‌زاده ادامه داد: همچنین برخی شرکت‌های هواپیمایی، بخشی از بلیت خود را با نرخ‌های بالاتر به اتباع خارجی اختصاص داده‌اند و این مسئله باعث کاهش ۳۰ درصدی ورود زائران به مشهد شده است؛ چرا که فروش بلیت را منحصر به اتباع خارجی کرده و یا اگر هم کسی متقاضی باشد مجبور است با نرخ بالاتر خریداری کند. به سازمان هواپیمایی کشوری هم دراین‌باره نامه نوشته‌ایم. ایرلاین‌ها مجوزی برای این کار ندارند. دادستانی باید از ایرلاین‌ها بخواهد که اگر مجوزی درباره این موضوع دارند ارائه کنند. این رویه باعث شده که آژانس‌های مسافرتی، علاوه بر کرونا با مشکلات مضاعفی روبه‌رو شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: این موضوع با اختصاص و الزام تورها به دریافت «کیوآر کد» برطرف شد و تورهای گردشگری باید حتما این کد را داشته باشند. پایانه‌های مسافربری هم نباید به رانندگانی که کیوآر کد ندارند مجوز دهند. از نیروی انتظامی هم درخواست می‌کنیم از خروج اتوبوس‌هایی که کیوآر کد ندارند جلوگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها