پس از آنکه بحث کنار گذاشتن دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران در یک ماه گذشته بالا گرفت، از برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس که در حال حاضر در تیم ملی عمان حضور دارد هم به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی هدایت ایران نام برده شد.

اسکوچیچ فکر می‌کند علیه او کار می‌کنم

برانکو هرچند در مصاحبه‌های مختلف در این مدت سعی کرد بگوید به ایران نمی‌آید و نمی‌خواهد جای اسکوچیچ را بگیرد اما به نظر می‌رسد مذاکرات و تلاش‌هایی در پشت‌پرده صورت گرفته و اسکوچیچ از این موضوع مطلع شده است. با کنار هم قرار دادن این اتفاقات و مصاحبه‌ها می‌توان این‌طور برداشت کرد اسکوچیچ از تلاش‌ها و مذاکراتی برای رسیدن برانکو به نیمکت تیم ملی ایران به جای او مطلع شده است؛ هرچند که این مذاکرات در نهایت بی نتیجه ماند.
این قسمتی از مصاحبه برانکو است که با هم مرور می‌کنیم.

 آیا پیشنهادی از تیم ملی ایران داشتید؟
هیچ‌کس به صورت رسمی از ایران با من تماس نگرفت بلکه خبرنگاران و کسانی که نزدیک به فدراسیون هستند تماس گرفتند. آنجا درباره کارلوس کی‌روش و من به عنوان افرادی که احتمالاً بتوانیم جایگزین سرمربی ایران شویم صحبت شد اما من در پاسخ به این مسئله گفتم قرارداد دارم و تا زمانی که اسکوچیچ هست، دوست ندارم صحبتی درباره این تیم بکنم.

 چرا ایرانی‌ها یکباره اسکوچیچ را نخواستند؟ 
زمانی که اسکوچیچ جانشین ویلموتس شد و مأموریت خودش را آغاز کرد عناوینی در رسانه‌ها مبنی بر عدم رضایت از کار او پدیدار شد و عنوان می‌شد سرمربی باید شخص دیگری باشد. از همان آغاز، کار برای او راحت نبود.

 اسکوچیچ چطور می‌تواند خودش را با تیمش برای جام جهانی آماده کند در حالی که هم بازیکنان و هم خودش می‌دانند احتمال برکناری او هست؟
البته که اسکوچیچ کار راحتی ندارد. بیش از یک سال و نیم است که در رسانه ها نوشته می‌شود من در حال مذاکره با ایران هستم و از من به عنوان سرمربی در این خصوص سؤال می‌شود؛ این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد. می‌دانید که رسانه‌ها می‌توانند هر چیزی دوست داشته باشند بنویسند. من همان زمان خواستم با اسکوچیچ تماس بگیرم و به او توضیح بدهم این خلاف واقعیت است و من هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص علیه او نکردم اما متأسفانه اسکوچیچ با این تصور که من علیه او کار می‌کنم، به هیچ وجه نخواست به هیچ‌کدام از تماس‌های من پاسخ بدهد.

 چه چیزی تا این حد شما را به این سمت می‌کشد که برای مربیگری شوق داشته باشید؟ 
همیشه طبقه‌ای وجود دارد که از نگاه‌ها پنهان است و آن هم تجربه است؛ تجربه را نمی‌توان خرید. برای مثال من ۱۰سال در ایران کار کردم و هر شخصی که در ایران بتواند این تعداد از سال ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، توانایی تمرین دادن به بارسلونا قبل از ظهر و هدایت رئال مادرید در بعد از ظهر همان روز را دارد.

برچسب‌ها