پس از موضع‌گیری آشکار بازیکنان تیم ملی علیه اسکوچیچ و یارکشی آن‌ها علیه کادرفنی، حالا نوبت به مدیریت فدراسیون رسید تا سوژه انتقاد بازیکنان تیم ملی شود.

شکاف اختلاف بین ملی‌پوشان عمیق‌تر شد

در شرایطی که همه منتظر معرفی نامزدهای تأیید صلاحیت شده از سوی فدراسیون فوتبال بودند، بازیکنان تیم‌ملی در دومین حرکت پرسروصدای خود ظرف یک ماه گذشته با انتشار یک استوری مشترک از دو نماینده منتقد مجلس شورای اسلامی درخواست کردند به هیچ وجه در حوزه انتخابات فوتبال دخالت نکنند و اجازه دهند آرامش در حوزه فوتبال ایران باقی بماند.
انتقاد بازیکنان تیم ملی از دو نماینده مجلس به دلیل اصرار آن‌ها برای ردصلاحیت رئیس سابق فدراسیون در انتخابات پیش رو به یکی چالش بزرگ تبدیل شده تاجایی‌که برخی بازیکنان از جمله سردار آزمون و سعید عزت اللهی استوری خود را پاک کردند اما سایر بازیکنان از جمله مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد و سایر بازیکنان تیم‌ملی این استوری را در صفحات خود نگه داشتند تا نشان دهند به شرایط موجود در سیستم مدیریت فوتبال ایران انتقاد جدی دارند.
تحلیل شرایط موجود نشان می دهد برخلاف تکذیب مسئولان فعلی اوضاع احوال حاکم بر فوتبال به هیچ وجه آرام نیست، بلکه فضایی بسیار متشنجی حاکم است، به ویژه روابط  میان بازیکنان تیم ملی به شدت شکرآب است.اما سؤال اینجاست چرا بازیکنان تیم ملی تصمیم گرفتند این متن را در قالب استوری مشترک منتشر کنند.
گفته می شود مهم‌ترین عامل این اقدام اطلاع آن‌ها از سیاست‌های مهدی تاج برای اداره فوتبال به ویژه تیم ملی است، به همین دلیل آن‌ها پس از اینکه مطمئن شدند با انتخاب دوباره مهدی تاج تغییر سرمربی قطعی به نظر می‌رسد تصمیم گرفتند به این ترتیب از حضور وی در انتخابات حمایت کنند تا به این ترتیب برای اجرایی شدن برکناری اسکوچیچ در این پروسه اثرگذاری مطلوبی داشته باشند. از طرفی بخش قابل‌توجهی از آن‌ها نگران حساسیت نهاد بین‌المللی به موضوع دخالت سیاسیون در حوزه فوتبال بودند که مبادا تیم ملی در آستانه شروع مسابقات جام جهانی با تعلیق رو به رو شود، اتفاقی که چند روز گذشته برای السالوادور رقم خورد و فیفا تصمیم گرفت هدایت فوتبال آن کشور را به کمیته انتقالی بسپارد.
اما برخلاف این نظریه مدیران فدراسیون فوتبال واکنش تندی علیه بازیکنان تیم ملی گرفتند، تا جایی که کامرانی فر و استیلی در اظهارنظرهای جداگانه مدعی شدند موضوع مدیریت فوتبال ایران ربطی به بازیکنان ندارد و آن‌ها نمی‌توانند در این فرایند دخالت کنند.
حمید استیلی نیز ادعا کرد به بازیکنان تیم ملی قول تغییر سرمربی تیم ملی را دادند به همین دلیل آن‌ها تصمیم به انتشار این استوری گرفتند در حالی که اصلاً به آن‌ها ارتباطی ندارد.
 این وضعیت نشان می دهد اوضاع از آنچه تصور می‌کنیم در فوتبال ملی در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی خراب تر است و با این وضعیت به هیچ عنوان نمی‌توان به آینده زیاد خوشبین بود، به ویژه اینکه حالا موضع‌گیری به شکل علنی شده است و دیگر هیچ کسی از طرف مقابل ترسی ندارد و بدون تعارف با یکدیگر سخن می‌گویند.

خبرنگار: سیناحسینی

برچسب‌ها