پایگاه اینترنتی شبکه المیادین به نقل از منابع خود، اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیشنهاد آتش‌بس را رد کرده است.

المیادین: مقاومت فلسطین پیشنهاد آتش‌بس را رد کرده و به دنبال پاسخ قاطع به تل‌آویو است

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین پیشنهاد مصر برای توقف حملات را رد و تاکید کرده‌اند که پاسخ مقاومت به تل‌آویو برای مدتی غیرمحدود تداوم خواهد یافت.

منابعی از مقاومت فلسطین امروز (شنبه) به شبکه المیادین خبر دادند: «مصر پیشنهاد آتش بس برای ساعاتی را داد؛ در حالی که جهاد اسلامی ضمن رد این پیشنهاد، پاسخش این بود که اکنون زمان پاسخ‌گویی به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل است».

روز گذشته (جمعه) هم «احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان، خاطرنشان کرده بود که رژیم صهیونیستی از طریق میانجی‌ها خواستار توقف تشدید تنش‌ها شد اما ما نپذیرفتیم.

او در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین تاکید کرد: «اشغالگران اسرائیلی» از خطوط قرمز عبور کرده‌اند و ما در ابتدای درگیری و مقابله با آن‌ها هستیم؛ بنابراین جایی برای میانجی‌گری وجود ندارد.

«داوود شهاب» رئیس دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این نیز در گفت‌وگویی مطبوعاتی تایید کرده بود که هیچ صحبتی در غزه «درباره آتش‌بس» و توقف عملیات از سوی مقاومت وجود ندارد.

این در حالی است که منابع عبری، بعدازظهر امروز (شنبه) خبر دادند که مصر برای میانجی‌گری میان تل‌آویو و جنبش جهاد اسلامی فلسطین وارد عمل شده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که مصر به طرفین درگیر پیشنهاد کرده است که برای چند ساعت دست از حمله بردارند تا به منظور ایجاد سازوکاری برای آتش‌بس توافق شود. پیشنهادی که هم‌اکنون با رد صریح مقاومت فلسطین مواجه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها