یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سکوت رسانه‌های اروپایی و آمریکایی در مورد قتل سه جوان مسلمان در آمریکا، آن را نشان دهنده برخورد دوگانه غرب با عملیات‌های تروریستی عنوان کرد.

انتقاد آصفری از برخورد دوگانه آمریکا با قتل 3 جوان مسلمان در این کشور

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو باایسنا،اظهار کرد: برخوردی که با مسلمانان در برخی کشورهای غربی و اروپایی صورت می‌گیرد نشان از یک سناریو و برنامه حساب شده دارد. ما روز به روز شاهد ترویج دین مبین اسلام در دنیا هستیم و روی‌آوری ملت‌های مختلف به دین اسلام در حال افزایش است؛ لذا وحشتی در برخی قدرت‌های مستبد و مستکبر افتاده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غربی‌ها تلاش می‌کنند در مرحله اول نوعی اسلام‌هراسی را در منطقه به راه بیندازند. بر همین اساس جریاناتی مثل داعش و تکفیری‌ها را سازماندهی و تجهیز کردند که به جان مسلمان‌ها بیفتند و چهره اسلام را در دنیا بد و زشت جلوه دهند و در مرحله دوم هم می‌خواهند با این اقدامات جلوی ترویج و روی آوری جوانان به اسلام را بگیرند که نمونه‌اش جنایتی است که در آمریکا شکل گرفته و سه نفر دانشجو را به قتل رساندند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه خون ملت‌های مسلمان مورد احترام است، ادامه داد: اقدامات تروریستی از هر نوع آن به نظر ما محکوم است، چه حرکتی که در فرانسه در مورد روزنامه شارلی ابدو شکل گرفت و چه اقدامی که در آمریکا صورت گرفته است اما این برخورد دوگانه غرب با این دو عملیات تروریستی نشان از سیاست‌های تدوین شده و با برنامه‌ای است که به خصوص آمریکایی‌ها آن را دنبال می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌های اروپایی و آمریکایی آنقدر که به موضوع روزنامه شارلی پرداختند به موضوع سه جوانی که در آمریکا کشته شدند توجه نکردند و این هم در ادامه سناریوی غربی‌ها ارزیابی می‌شود.

آصفری تاکید کرد: مجامع بین‌المللی و سازمان ملل باید نسبت به اینگونه اقدامات موضع‌گیری کنند و جلوی سکوت رسانه‌ای و همچنین سکوت دولت‌های منطقه را بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولت آمریکا باید نسبت به این پارادوکس پاسخگو باشد، گفت: آمریکا که توان تامین امنیت شهروندانش را ندارد چطور به خود جرات می‌دهد که به عراق، افغانستان و کشورهای دیگر نیرو اعزام کند؟ بهتر است به جای این کار تمام هم خود را برای تامین امنیت شهروندانش به کار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده