معاون رئیس‌ جمهور گفت: آیت‌الله خزعلی ایام دو عید قربان و غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری کرد و معتقد بود که فرهنگ غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا گسترده و فراگیر شود.

ترویج و تبلیغ مسئله غدیر مهمترین خواسته آیت‌الله خزعلی بود‌

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی‌محلاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله خزعلی، علاقمندی به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود و گفته بود که روی قبرم بنویسید من «ابوالقاسم خزعلی دوست‌دار خمینی» هستم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی بنیاد غدیر را تاسیس کرد و نسبت به ترویج مسئله غدیر فعالیت ویژه داشت، گفت: این عالم مجاهد ایام دو عید قربان و غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری کرد و معتقد بود که فرهنگ غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا گسترده و فراگیر شود.

شهیدی بیان کرد: آیت‌الله خزعلی حافظ قرآن و نهج البلاغه بود و کمتر کسی را داریم که حافظ نهج‌البلاغه باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضور آیت‌الله خزعلی در رشد انقلاب بی‌نظیر بود، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ مردم در هوای بارانی مشهد بیانگر عشق به روحانیت، دوستداران ولایت و یاوران امامت است.

شهیدی افزود: حضور علما در تثبیت جایگاه انقلاب بسیار تأثیرگذار است و در رشد آن نقشی چشمگیر دارند و یکی از این شخصیت‌ها تأثیرگذار آیت‌الله خزعلی بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده