قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امروزه اندیشمندان و نویسندگان وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و بی شک این افراد پاسداران ایدئولوژی اسلامی بوده و مهم ترین رکن در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب می باشند.

آینده جهان، بر اساس تفکر قرآنی و اسلامی هدایت خواهد شد

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که برپایی نشست های فعالان عرصه تحقیق و پژوهش می تواند فتح بابی در راستای رفع خلاء های فرهنگی پیش روی جهان اسلام باشد، اظهار داشت: بی شک فعالیت محققین و پژوهشگران در حکم جهادی مقدس محسوب می گردد، که طی آن آثار منسوب به حضرت رضا (ع) منتشر و در دسترس عموم قرار می گیرد و همگان از آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: امام رضا (ع) نیز پیوسته بر این مهم تاکید داشته اند، چنانکه بیان داشته اند عقل یک جامعه اسلامی زمانی به کمال می رسد که در یک فعالیت فرهنگی سازنده با هم نوعان خود کوشا و پیوسته در طلب علم و دانش الهی در راستای خدمت رسانی باشند.

مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برکات و ثمرات انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال 1357 اشاره داشت: انقلاب ایران فرصتی را در اختیار جامعه محققین قرار داد تا از فرهنگ مترقی اسلامی به نحو احسنت بهره برداری نماید. از این رو فرهنگ اسلامی و با توجه به سیره ائمه اطهار (ع) می تواند بشریت را هدایت کند. چراکه این فرهنگ دارای برتری علمی و نیز غلبه سیاسی است. از این رو آینده جهان، بر اساس تفکر قرآنی و اسلامی هدایت خواهد شد، چنانکه انقلاب اسلامی نیز نشأت گرفته از این حقیقت است.

وی ابراز داشت: از این رو دشمنان انقلاب اسلامی ایران و به ویژه اسلام، از اولین روزهای پیروزی انقلاب پیوسته در پی آسیب رسانی و از میان برداشتن آن بوده اند. به نحوی که جنگ تحمیلی، ترورها و تحریم ها و در دهه اخیر تهاجم فرهنگی خود گواه این امر است.

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار به خبرنگار ما گفت: اندیشمندان می بایست در این شرایط و بحران های ایجاد شده از قلم خود که عنصری مقدس و تاثیرگذار است به بهترین شیوه استفاده نمایند و به رفع نیازهای کاربردی بپردازند.

وی در این راستا بیان داشت: امروزه اندیشمندان و نویسندگان وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و بی شک پاسداران ایدئولوژی اسلامی بوده و مهم ترین رکن در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب می باشند.

وی همچنین اظهار داشت: بی شک تولید و انتشار آثاری اسلامی و مبنی بر سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) می تواند عنصری مهم محسوب گردد. در این راستا آثار کمی و کیفی فراوانی درباره ی سیره رضوی با نگاهی ژرف و عمیق و توصیه های کلیدی و راهگشای حضرت آیت الله واعظ طبسی تولید گردیده است تا در پی آن بتوان به جامعه ای آرمانی و مورد نظرِ پیشوای هشتم دست یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده