آقای هاشمی توضیح دادند که صیاد شیرازی آدم خوب و متدین و شجاعی است که بچه های سپاه هم با او هماهنگ هستند و می تواند انسجام و هماهنگی خوبی در غرب ایجاد کند و باز امام فرمودند بنا ندارم در کار فرمانده نیروی زمینی دخالت کنم. آقای هاشمی برای بار سوم این را مطرح کردند

وقتی هاشمی صحن مجلس را ترک کرد و با عجله به دیدار امام(ره) رفت/اصرار به امام(ره) برای انتصاب صیاد شیرازی به فرماندهی غرب کشور

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با«قدس آنلاین» به خاطره ای مشترک با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ اشاره کرد و با توجه به اینکه کسانی که در این خاطره بودند به غیر از آقای معادی خواه، دیگر نیستند، گفت: اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ بعد از فتح تپه های الله اکبر بود، حضرت امام (ره) گفته بودند که برای دکتر چمران دلتنگ شدند و دستور دادند شهید چمران به دیدار ایشان بروند، به همراه شهید چمران به حضور امام رسیدیم.

شهید چمران نقشه های بستان ، تپه های الله اکبر و سوسنگرد را درهمان اتاق امام روی زمین پهن کرده بود و درهمین حال برای امام(ره) توضیح می داد. آقای معادی خواه به همراه مرحوم هاشمی که آن موقع رئیس مجلس وقت بودند هم وارد اتاق شدند و خیلی با عجله گفتند که ما از مجلس آمدیم که بحثی را بگوییم و باید زود برگردیم. همانطور ایستاده خدمت امام گفتند که سرگرد صیاد شیرازی(آن موقع درجه شهید سپهبد صیاد شیرازی، سرگردی بود) افسر بسیار خوبی است و ایشان را برای فرماندهی عملیات غرب کشور بگذارید. ایشان پیشنهاد دادند که برای غرب کشور فرمانده مشخصی گذاشته شود. حضرت امام فکری کردند و گفتند من بنا ندارم در کار فرماندهی (نیروی زمینی) دخالت کنم؛ آقای هاشمی توضیح دادند که صیاد شیرازی آدم خوب و متدین و شجاعی است که بچه های سپاه هم با او هماهنگ هستند و می تواند انسجام و هماهنگی خوبی در غرب ایجاد کند و باز امام فرمودند بنا ندارم در کار فرمانده نیروی زمینی دخالت کنم. آقای هاشمی برای بار سوم این را مطرح کردند که شرایط غرب خوب نیست و ما به چنین فرماندهی نیاز داریم که امام باز هم فرمودند که بنا بر دخالت ندارند که آقای هاشمی دیگر صحبت نکردند وعذر خواهی کردند که بخاطر کار مجلس وسط جلسه امام با شهید چمران وارد شده بودند و بعد رفتند.البته بعد از مدتی که حدود یک ماه شد فرمانده نیروی زمینی آن موقع که مرحوم سرتیپ ظهیر نژاد بود، صیاد شیرازی را به عنوان فرمانده عملیات غرب تعیین کرد. آقای هاشمی به خاطر اینکه بتواند تحرکی را در منطقه عملیاتی غرب کشور ایجاد کند با آن عجله وسط جلسه مجلس نزد امام رفته بودند و درخواست خود را مطرح کرده بودند تا امام دستور دهند چنین کاری انجام شود.

وی در خصوص همراهی و دوستی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری با اشاره به خطبه های نماز جمعه مرحوم هاشمی در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، گفت: یادم هست که در چند نماز جمعه در خطبه هایی آقای هاشمی در خصوص دوستی و صمیمیت شان با رهبری می گفتند که ما چک سفید امضاء به هم می دهیم ؛ این جملات آقای هاشمی در زمانی مطرح شده بود که به تعبیر حضرت آقا برخی از خناسان مسائلی را مطرح می کردند.

برچسب‌ها