معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم ویژه‌ برنامه‌ای با عنوان «اذن عزا» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مراسم «اذن عزا» در حرم رضوی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم طی آیینی پرچم حرم مطهر رضوی به‌ نشانه آغاز ماه محرم تعویض شده و به رنگ مشکی در میآید.

وی با اشاره به اینکه آیین «اذن عزا» در حرم رضوی با حضور هیئتهای مذهبی و عموم زائران ۱۹ شهریور برگزار میشود، افزود: در این آیین پرچم گنبد و پوشش ضریح و گلدستههای حرم مطهر رضوی با حضور خادمان بارگاه امام رضا(ع) و با قرائت صلوات خاصه، مرثیه‌سرایی، عزاداری و سخنرانی تعویض میشود.

حسینی با بیان اینکه مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) سه بار در سال صورت میگیرد که شامل آغاز ماه محرم، ماه ربیع الاول و میلاد امام رضا(ع) میشود، گفت: در برنامه آیینی «اذن عزا» اشعار محتشم کاشانی با صدای آقای کوچکزاده قرائت خواهد شد و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و روضهخوانی می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه «اذن عزا» از ساعت ۱۶ تا نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها