گیلان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۸۳۰ هزار نفر از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در نظر گرفته شده در طرح سراسری ضیافت الهی در بقاع متبرکه گیلان استفاده کردند.

۸۳۰ هزار نفر از برنامه‌های طرح ضیافت در بقاع متبرکه گیلان استفاده کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: طرح ضیافت الهی که به مناسبت ماه مبارک رمضان طراحی شده بود، همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: برای اجرای این طرح ملی ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۴ روحانی بومی از استان گیلان برای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح با سازمان اوقاف همکاری کردند.

وی تصریح کرد: ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان در بقاع متبرکه از اهداف اجرای طرح ضیافت الهی بود.

علیزاده با اشاره به برگزاری جلسات انس با قرآن کریم در طرح ضیافت الهی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و همچنین برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن از جمله مهم‌ترین بخش‌های طرح ضیافت الهی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به فعال بودن ۳۰۸ کلاس آموزش قرآن کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه گیلان اشاره کرد و گفت: ۱۱۶ محفل جزء خوانی روزانه قرآن کریم امسال در بقاع متبرکه گیلان برگزار شد.

وی تاکید کرد: ۲۲۴ هزار نفر از محافل ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم در استان گیلان استفاده کردند و همچنین محفل جزء خوانی آستان خواهر امام رشت نیز به‌صورت زنده از شبکه باران پخش شد.

علیزاده با بیان اینکه ۱۹۸ هزار نفر در محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه استان گیلان حضور یافتند ابراز داشت: ۷۸ هزار زائر و مجاور بقاع متبرکه استان گیلان نیز از جلسات تفسیر قرآن بهره بردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اقامه نماز جماعت، دعا و سخنرانی و احیای شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و افزود: ۶۴۰ هزار نفر در مراسم احیای شب‌های قدر در بقاع متبرکه گیلان حاضر شدند.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، پاسخگویی به مسائل شرعی و تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان در ۱۷ بقعه مجری طرح ضیافت الهی در گیلان گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ کودک با حضور در خیمه‌های معرفت، مبانی اسلامی متناسب با سن خود را نیز آموزش دیدند.

علیزاده با تاکید بر تمرکز روی تقویت بنیان خانواده در این طرح تصریح کرد: ۵۹۳ مورد مشاوره مذهبی و خانوادگی نیز در خیمه‌های معرفتی طرح ضیافت الهی جهت کمک به استحکام خانواده‌ها در بقاع متبرکه استان گیلان ثبت شد.

وی با اشاره به برپایی ضیافت افطاری ساده در ۴۲ بقعه استان گیلان گفت: ۶۴ هزار روزه دارا گیلانی و غیر گیلانی مهمان این ضیافت‌های ساده افطاری بودند که با کمک واقفان و کمک‌های مردمی در ۸ شهر گیلان برپا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار داشت: در طرح ضیافت الهی ۲۱ بقعه متبرکه استان گیلان در ایام لیالی قدر اقدام به توزیع وعده سحری کردند و سه هزار و ۶۳۰ نفر از این اقدام خیرخواهانه بهره‌مند شدند.

علیزاده تاکید کرد: در مجموع ۸۳۰ هزار نفر از زائران و مجاوران از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در نظر گرفته شده در طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه گیلان استفاده کردند و توانستند از فرصت‌های ارزشمند این ماه مبارک بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها