خراسان جنوبی- استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه ۳۲ کیلومتری راه آهن بیرجند به قاین پس از برگزاری مناقصه و مشخص شدن برنده آن، به زودی آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی راه آهن بیرجند-قائن به زودی آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدصادق معتمدیان گفت: یکی از موضوعاتی که از مطالبات جدی مردم بوده و سال‌های گذشته در سند توسعه شرق کشور به آن پرداخته شده، اتصال راه آهن از سواحل دریای عمان به سرخس است که سال‌هاست این پروژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی آغاز شده و تنها استانی هستیم که هیچ عملیات اجرایی در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته برای اتصال خراسان جنوبی به ارتباط ریلی ۲ پروژه هدف‌گذاری شده‌است که پروژه اول اتصال شهرستان بیرجند به ایستگاه یونسی شهرستان گناباد در خراسان رضوی است و در این خصوص در یک هفته گذشته هیات دولت این اجازه را داد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور که از شرکت‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی است اجازه داشته باشد با بخش خصوصی قرارداد منعقد کند.

نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی بیان کرد: در صورت تامین منابع مالی مسیر ۲۷۱ کیلومتری بیرجند طی یک برنامه چهار ساله به ایستگاه یونسی گناباد متصل می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این قطعه‌ای را از سمت بیرجند به قاینات از محل اعتبارات دولتی شروع کرده‌ایم که مراحل مطالعه، مناقصه و بازگشایی پاکت‌ها انجام شد و شرکت ویسا یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه راه‌آهن برنده این مناقصه شده‌ است.

معتمدیان افزود: بیش از چهار یا پنج بزرگراه اصلی در استان در دست اجرا است که با تزریق اعتبارات تلاش خواهیم کرد سرعت اجرای این طرح‌ها را افزایش دهیم.

برچسب‌ها