خراسان شمالی- مراسم گرامیداشت یادوخاطره شهدای والامقام هشتم شهریور با حضور مردم و مسئولین در مرکز و تمامی شهرستانهای خراسان شمالی برگزار شد.

مراسم سی و هشتمین سالگرد شهدای هشتم شهریور در بجنورد برگزار شد
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری؛ امام جمعه موقت بجنورد(مرکز خراسان شمالی) در این مراسم با بیان اینکه تمام دولتمردان و مسئولین افتخار این را دارند که شهیدرجایی را الگوی خود قرار دهند گفت: این دو شهید شخصیت هایی کم نظیر بودند که فقدان چنین افرادی صدمات سنگینی را به انقلاب و نظام تحمیل کرد.

وی افزود: دشمن با حربه های مختلف، تمام توان خود را برای ساقط کردن نظام بکار بست و وقتی راه به جایی نبرد متوسل به ترور و حذف شخصیتهای تأثیر گذار انقلاب شد.

وی خاطرنشان شد: به بیان مسئولین بنیاد شهید در کشور بیش از ۱۷هزار نفر انسان بی گناه از شخصیتهای نظام، نخبگان، دانشمندان و آحاد مختلف مردم در آتش کینه و عداوت کوردلان و مستکبرین سوختند.

امام جمعه موقت بجنورد اظهار داشت: باید مسئولین و دولتمردان ما سیره این شهیدان گرانقدر را سرلوحه و الگوی عملی و رفتاری خود در تمام شئون قرار دهند و در مشی و مسیر این شهیدان گام بردارند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به ویژگی های بارز این دوشهید، انقلابی بودن و عمل انقلابی را یکی از خصوصیات برجسته ایشان دانست و افزود: شهید رجایی با روحیه ظلم ستیزی که داشت در تمامی صحنه های تظاهرات ضد رژیم طاغوت حضور داشت و همانگونه که در صحن سازمان ملل نشان داد؛ بدنش مملو از آثار شکنجه های وحشیانه رژیم سفاک شاهنشاهی بود.
وی تصریح کرد: همین نگاه انقلابی و تفکر انقلابی بود که این دو شهید در عمر کوتاه مسئولیتشان که به یک ماه هم نرسید توانستند به خوبی از عهده مسئولیتهای سنگین برآیند و آثار و برکات بزرگی را از خود به یادگار بگذارند.
این مراسم همچنین با ذکر مصیبت در رثای سید و سالار شهیدان و نوحه خوانی همراه بود.

برچسب‌ها